مدیر کل بهزیستی استان خبرداد:

مراجعه بیش از ۱۷ هزار نفر به مراکز مشاوره در قزوین

۱۳۹۹/۰۳/۱۷ - ۱۰:۱۵:۳۴
کد خبر: ۱۰۱۱۳۵۱
مراجعه بیش از ۱۷ هزار نفر به مراکز مشاوره در قزوین
مدیر کل بهزیستی استان قزوین از مراجعه ۱۷۹۷۱ نفر به مراکز مشاوره حضوری دولتی و غیر دولتی بهزیستی استان قزوین در سال گذشته خبرداد.

به گزارش برنا از قزوین، علیرضا وارثی مدیر کل بهزیستی استان گفت: دفتر مشاوره به منظور پیشگیری اولیه و ثانویه و ارتقاء سلامت روان اقشار با ارائه خدمات مشاوره و راهنمایی در واحد حضوری دولتی و مراکز مشاوره خصوصی و مرکز تلفنی خط ۱۴۸۰ و انجام طرح‌های غربالگری اضطراب و محب (خدمات روانی اجتماعی در بلایا و حوادث ) و برگزاری کارگاه های اجتماع محور ، آموزش پیش از ازدواج – زندگی خانواده فعالیت می کند.

مدیر کل بهزیستی استان افزود: اهداف اختصاصی مراکز مشاوره بالا بردن سلامت روان، کاهش آسیب های اجتماعی، پیشگیری و درمان اختلالات، پیشگیری و کاهش طلاق، آگاه‌سازی و افزایش دانش عمومی درباره سلامت روان و .... است.

به گفته وارثی، در سال ۹۸ تعداد ۴۸ مرکز مشاوره حضوری غیر دولتی، یک مرکز مشاوره حضوری دولتی و یک مرکز غیرحضوری دولتی ( صدای مشاور ) در سطح استان فعالیت داشتند.

وی آمار تعداد کل مراجعین به مراکز مشاوره حضوری دولتی و  غیر دولتی در سال گذشته ۱۷۹۷۱ نفر، تعداد تماس گیرندگان با خط تلفنی ۱۴۸۰ ،  ۱۵۲۲۳ تماس ، ۸۳۸۷ نفر در کارگاه های برگزار شده آموزش پیش از ازدواج ، زندگی خانواده و بلوغ و نوجوانی و تعداد افراد غربال شده در طرح غربالگری اضطراب کودکان ۵ تا ۶ ساله را ۵۰۰ کودک اعلام کرد.

این مسئول ادامه داد: مشکلات زوجین پیش ازازدواج، فرزند پروری، اعتیاد و اختلالات خلقی( اضطراب – افسردگی و...) بیشترین علت مراجعات به مراکز مشاوره هستند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز