دادستان عمومی و انقلاب قزوین:

تعطیلی مراکز عرضه قلیان با جدیت ادامه دارد

۱۳۹۹/۰۳/۲۰ - ۱۰:۳۳:۲۶
کد خبر: ۱۰۱۳۰۲۱
تعطیلی مراکز عرضه قلیان با جدیت ادامه دارد
دادستان عمومی و انقلاب قزوین گفت: تعطیلی مراکز عرضه قلیان در قزوین محدود به دوران کرونا نیست و با جدیت با متخلفان برخورد خواهد شد.

به گزارش برنا از قزوین، قاسمی دادستان عمومی و انقلاب قزوین در جلسه کمیسیون پیشگیری از وقوع جرم و آسیب‌های اجتماعی گفت: تعطیلی مراکز عرضه قلیان در قزوین محدود به دوران کرونا نیست و در این زمینه یک دستورالعمل اساسی داریم که دستگاه قضایی استان با جدیت آن را در سال جاری دنبال خواهد کرد.

قاسمی افزود: برخی از صنوف فکر می‌کنند که اگر قلیان را از منوی غذایی خود حذف کنند کاسبی آن‌ها تعطیل خواهد شد درحالیکه این تفکر غلط است.


او ادامه داد: هدف دستگاه قضا از اجرای این طرح، پیشگیری از آسیب‌های بعدی است که خانواده و افراد جامعه را درگیر خواهد کرد و باید دستگاه‌های متولی هم در این زمینه با تشکیل گشت‌های مشترک کمک کنند.

دادستان قزوین با بیان اینکه بررسی‌ها در دوران شیوع بیماری کرونا نشان داد که یکی از راه‌های انتشار این بیماری، عرضه قلیان است، خاطرنشان کرد: یک برنامه کوتاه مدت و بلند مدت برای مقابله با عرضه قلیان در دادستانی در حال اجرا است.

این مسئول افزود: ما امسال با جدیت این طرح را پیگیری می‌کنیم و مراکز غیرمجاز باید تعطیل شوند و مراکز دارای پروانه نیز در چهارچوب پروانه خود فعالیت کنند.

دادستان قزوین با اشاره به وقوع حریق در سطح اراضی و مراتع استان، گفت: برخی از این حریق‌ها ناشی از سهل انگاری و بی احتیاطی خود مردم است که گاهی از املاک خصوصی و مستثنیات مردم به اراضی دولتی سرایت می‌کند و سال‌های گذشته برعکس آن را شاهد بودیم.

او افزود: این موضوع نشان می‌دهد که باید در این زمینه آگاه سازی کرده و مردم را درباره خطرات و آسیب‌های حریق اراضی آشنا کنیم.

دادستان قزوین تصریح کرد: باید همه موضوعات در این زمینه رصد شود و با دست‌های پشت برده برخورد کرد و در زمینه پیشگیری و آگاه سازی بیشتر کار شود.

قاسمی درباره قاچاق گندم و دام از استان هم گفت: در سال گذشته اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده است، ولی نباید به این میزان اقدامات انجام شده بسنده کنیم، چون این خطر همچنان در استان وجود دارد و امنیت غذایی شهروندان را تهدید می‌کند.

قاسمی افزود: هم دام و هم گندم جزو سبد غذایی مردم هستند که متولیان امر باید بیش از پیش در این زمینه کمک کنند و در زمینه خریداری و پیشگیری از خروج این محصول از شبکه و چرخه دولت برنامه ریزی لازم را داشته باشند.

این مسئول ادامه داد: گاهی مواقع گندم به صورت آرد قاچاق می‌شود و باید برای همه ابعاد این مساله نیز برنامه ریزی کنیم و دستگاه قضایی، نیروی انتظامی و اجرایی نیز با برنامه در این زمینه عمل کنند.

به گفته قاسمی، بخشی از قاچاق، ناشی از سیاست دشمنان است که برای تهدید کشور و امنیت غذایی شهروندان وارد عمل شده اند و همین موضوع، مسئولیت دستگاه‌های نظارتی و امنیتی را در این خصوص افزایش می‌دهد.

او افزود: برای جلوگیری از قاچاق دام و گندم در برخی از شهرستان‌ها به ویژه آبیک باید ورود جدی‌تری داشته باشیم و تلاش کنیم این محصول در خود استان به مصرف برسد.

قاسمی گفت: در حوزه دام نیز باید سامانه‌های تعریف شده را فعال کنیم، چون از این طریق بسیاری از هزینه‌ها کاهش می‌یابد و برای ارتقای سلامت شهروندان و تنظیم میزان عرضه دام در سطح استان و کشور نیز اثرگذار خواهد بود.

او با اشاره به پدیده سگ گردانی در سطح معابر و پارک‌های استان، گفت: مردم در این خصوص مطالباتی از ما دارند و باید امنیت شهروندان در فصل گرما برای استفاده از فضا‌های عمومی و پارک‌ها تأمین شود.

دادستان قزوین گفت: موضوع آسیب سگ‌های تزیینی و ولگرد در استان به یک مقطع زمانی خاصی محدود نمی‌شود و از گذشته وجود داشته، ولی آمار آن‌ها روزانه در حال افزایش است.

قاسمی گفت: اولویت اصلی ما سلامت شهروندان است، ولی باید حقوق حیوانات را نیز رعایت و از راهکار‌های موجود و ظرفیت ان جی او‌ها برای سلامت جامعه و شهروندان استفاده کرد .

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز