معاون سیاسی استاندار قزوین:

هیچ نقطه‌ای از استان قزوین در وضعیت قرمز کرونا قرار ندارد

۱۳۹۹/۰۳/۲۸ - ۱۳:۱۷:۳۰
کد خبر: ۱۰۱۶۶۹۴
هیچ نقطه‌ای از استان قزوین در وضعیت قرمز کرونا قرار ندارد
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین گفت: آمارهای ابتلا از شیوع بیماری کرونا در این استان نشان می‌دهد که هیچ نقطه‌ای در وضعیت قرمز قرار ندارد.

به گزارش برنا از قزوین، منوچهر حبیبی اظهار داشت: درحال حاضر شهرستان‌های آوج و آبیک در وضعیت سفید و مابقی شهرستان‌ها (قزوین، تاکستان و بویین زهرا) در وضعیت زرد قرار دارند.

وی با بیان اینکه در ۱۰ روز گذشته هیچ آماری در خصوص ابتلا و فوت ناشی از کرونا به ثبت نرسیده است، اظهار داشت: تنها ۲۳ بیمار کرونایی تحت نظارت ویژه و ICU قرار دارند.

حبیبی به افزودن ۵۷ تخت CCU و  ICU به مراکز درمانی استان اشاره کرد و گفت: تنها مرکز درمانی که اکنون به بیماران کرونایی خدمات می‌دهد، بیمارستان بوعلی است که ۵۰ درصد آن را به این موضوع اختصاص دادیم و مابقی مراکز و بیمارستان‌ها در استان قزوین به روال عادی برگشته‌اند.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین ادامه داد: ویروس کرونا همچنان در جامعه وجود دارد و همه شهروندان باید با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در اجتماعات بیش از سه نفر از ماسک استفاده کنند.

حبیبی با بیان اینکه نباید شرایط را عادی پنداشت، اظهار داشت: برخی به اشتباه تصور می‌کنند که دیگر ضرورتی به رعایت اصول بهداشتی نیست، درحالی که تمامی مراکز تجاری و اداری باید همچنان فاصله گذاری اجتماعی را ر عایت کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین در خصوص حمل و نقل عمومی نیز خاطرنشان کرد: اتوبوس‌ها ملزم هستند با ۵۰ درصد ظرفیت کار کرده و تاکسی‌ها نیز بیش از سه مسافر سوار نکنند.

حبیبی یادآور شد: متاسفانه عده‌ای مغرضانه در کانال‌ها و شبکه‌های پیام رسان که معلوم نیست تحت مدیریت چه کسانی است، اقدام به انتشار اخبار کذب کرده و روان مردم را به هم می‌ریزند که به شهروندان توصیه می‌کنیم اخبار رسمی را از صدا و سیما و خبرگزاری‌های معتبر و رسانه های دارای هویت دنبال کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز