ثبت نام ۸۵ واحد گردشگری قزوین برای دریافت تسهیلات حمایتی

۱۳۹۹/۰۳/۳۰ - ۱۱:۳۰:۱۴
کد خبر: ۱۰۱۷۱۲۳
ثبت نام ۸۵ واحد گردشگری قزوین برای دریافت تسهیلات حمایتی
مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشکری و صنایع‌دستی استان قزوین از ثبت نام ۸۵ واحد گردشگری در سامانه کارا برای دریافت تسهیلات حمایتی خبر داد.

به گزارش برنا از قزوین، علیرضا خزائلی مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قزوین با اعلام این خبر گفت: این تسهیلات برای جبران خسارت ناشی از کرونا در تاسیسات گردشگری شامل هتل، هتل‌آپارتمان، مهمانپذیر، دفاتر و شرکت‌های خدمات مسافرتی، موسسات آموزشی گردشگری،خانه مسافرها، مجتمع‌های خدمات رفاهی، واحدهای پذیرایی بین‌راهی و دیگر تاسیسات گردشگری دارای پروانه بهره‌برداری از این اداره کل در نظر گرفته شده که به ازای افراد بیمه‌پرداز شاغل در این واحدها پرداخت می‌شود.

خزائلی اظهار کرد: در حال حاضر امکان پرداخت تسهیلات از طریق سامانه کارا به راهنمایان گردشگری و اقامتگاه‌های بوم‌گردی که افراد شاغل در آن‌ها بیمه‌پرداز تامین اجتماعی نیستند، وجود ندارد و پیگیری‌های لازم در خصوص امکان استفاده این واحدها از تسهیلات در حال انجام است که در صورت حصول نتیجه اطلاع‌رسانی خواهد شد.

خزائلی یادآور شد: با توجه به خسارات وارد شده به حوزه صنایع‌دستی کارگاه‌های گروهی و انفرادی صنایع‌دستی نیز مشمول دریافت این تسهیلات می‌شوند و تولیدکنندگان دارنده پروانه کارگاهی و لیست بیمه شده می‌توانند با مراجعه به سامانه کارا از این تسهیلات بهره‌مند شوند و امکان استفاده کارگاه‌های فاقد بیمه نیز در حال پیگیری است.

او  افزود: استان قزوین دارای ٢٤٢ تاسیسات گردشگری است که تاکنون ۸۵ مورد  برای دریافت تسهیلات جبران خسارت کرونا به سامانه کارا مراجعه کرده‌اند.

مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قزوین درباره میزان تسهیلات پرداختی اظهار کرد: به ازای هر فرد بیمه شده در تاسیسات گردشگری مبلغ ۱۶۰ میلیون ریال تسهیلات پرداخت می‌شود که دارای دوره‌ تنفس سه ماهه از زمان دریافت بوده و از مهرماه به بعد زمان بازپرداخت تسهیلات آغاز می‌شود که طی دو سال برگشت خواهد کرد.

خزائلی با دعوت از تاسیسات گردشگری و کارگاه‌های صنایع‌دستی برای ثبت نام دریافت تسهیلات خسارت کرونا در سامانه کارا اعلام کرد: ۳۱ خرداد ماه جاری آخرین مهلت ثبت نام برای دریافت تسهیلات خسارت کرونا است و  متقاضیان برای ثبت نام می‌توانند به آدرس kara.mcls.gov.ir مراجعه نمایند.

 

نظر شما
پرونده ویژه