مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خبر داد :

مرکز اشتغالزایی برای معتادین بهبود یافته راه اندازی می شود

۱۳۹۹/۰۴/۰۶ - ۱۳:۴۳:۳۷
کد خبر: ۱۰۲۰۳۹۰
مرکز اشتغالزایی برای معتادین بهبود یافته راه اندازی می شود
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری در کمیته اشتغال که با حضور مدیران مرتبط با اشتغال برگزار شد گفت: به منظور حمایت و توانمندسازی مرکز اشتغالزایی برای معتادین بهبود یافته راه اندازی می شود

به گزارش برنا از قزوین، مریم بیدخام در کمیته اشتغال برای معتادین بهبود یافته که در سالن جلسات معاونت سیاسی برگزار شد با تاکید بر لزوم توجه به توانمندسازی و ایجاد اشتغال برای معتادین بهبود یافته پس از خروج از کمپ ترک اعتیاد گفت: پاکی از اعتیاد به عنوان سرمایه ای مهم و دستاوردی مطلوب هنگامی اثربخش است که معتاد دوباره مجال بازگشت به چرخه اعتیاد را پیدا نکند و اشتغال نقش محوری را در تکمیل این فرآیند دارد.

 

وی با بیان اینکه  آموزش و توانمندسازی برای ایجاد فرصت شغلی معتاد بهبودیافته سرمایه محسوب می شود اظهار کرد: ضروری است که تصمیم سازان و کارفرمایان فعال در بخش های مختلف جامعه با توجه به این مهم این شرایط را فراهم کنند در این راستا می توان از ظرفیت اداره کل فنی و حرفه ای، صنعت معدن تجارت ، کار و رفاه اجتماعی و سایر دستگاه های مرتبط استفاده کرد.

بیدخام با بیان اینکه در مقوله معتادین بهبود یافته با افرادی مواجه هستیم که بسیاری از آنها حمایت خانواده و شغل خود را از دست داده اند  اظهار کرد: پذیرش مجدد و بازگشت آنها به خانواده  از عهده آنان به تنهایی بر نمی آید  و می طلبد که برنامه منسجمی در این زمینه برای این قشر تعریف و اجرایی شود.

وی اعتیاد  را از جمله آسیب های پیچیده و چند وجهی برشمرد و افزود: اعتیاد می تواند زنجیره ای از معضلات و آسیب های اجتماعی را به همراه داشته باشد وی توجه به وضعیت بهبود یافتگان پس از خروج را بسیار مهم برشمرد و یادآور شد : در این راستا صرف هزینه برای ایجاد فرصت شغلی معتاد بهبود یافته سرمایه گذاری تلقی می شود.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی ادامه داد: استقرار مربیان فنی و حرفه ای در کمپهای ترک اعتیاد و آموزش های لازم  به معتادان بهبود یافته پس از استعداد یابی و توجه به توانایی و علاقه آنها نقش موثری در افزایش خودباوری در این اقشار دارد که می تواند آینده روشنی را برای آنها رقم بزند.

وی اشتغال بهبود یافتگان را  در حفظ پاکی آن ها و جلوگیری از بازگشت مجدد به دام اعتیاد موثر برشمرد و خاطرنشان کرد: اشتغال بهترین راه پیشگیری  از بازگشت معتادان بهبود یافته به دام اعتیاد است.

بیدخام نبود شغل را  یکی از معضلات جدی بهبود یافتگان عنوان کرد  و افزود:  اگر بتوان برای ‌معتادان رها یافته از اعتیاد با توجه به مهارت‌های شغلی آن‌ها، ‌کار و شغل مناسبی  ایجاد کرد نه‌ تنها از بازگشت مجدد آنان ‌پیشگیری می‌شود، بلکه زمینه توانمندسازی و پذیرش از سوی خانواده و جامعه ‌نیز فراهم می‌شود.

گفتنی است این جلسه با حضور مدیران دستگاه‌های بهزیستی ، فنی و حرفه ای، صنعت معدن و تجارت ، شهرکهای صنعتی ، کار و رفاه اجتماعی و دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر استان به منظور راه اندازی مرکز اشتغالزایی برای معتادین بهبود یافته در مرکز کمپ ترک اعتیاد ارمغان زندگی برگزار شد.

نظر شما