رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین:

سرمایه گذاری در قزوین بیش از ۳۵ درصد رشد داشته است

۱۳۹۹/۰۴/۰۶ - ۱۳:۴۲:۲۳
کد خبر: ۱۰۲۰۳۹۶
سرمایه گذاری در قزوین بیش از ۳۵ درصد رشد داشته است
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین گفت: تقاضا محور بودن استان در بخش‌های صنعتی و تولیدی موجب شده است که در پنج سال اخیر میزان سرمایه گذاری در استان بیش از ۳۵ درصد رشد یابد.

به گزارش برنا از قزوین، عزیزالله افضلی روز پنجشنبه در کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان قزوین، افزود: یکی از ویژگی‌های استان قزوین، نزدیکی به پایتخت بوده و راه‌های ارتباطی، شاخصه‌های اقلیمی و قدمت در بخش کارگری به ویژگی‌های استان افزوده است.

وی اضافه کرد: بخشی از صنایع استان قزوین بیش از چندین دهه قدمت دارند و در شهر صنعتی البرز واحدهایی با بیش از پنج دهه قدمت فعالیت می‌کنند.

این مسئول گفت: یکی از مباحثی که اخیرا از سوی استاندار قزوین پیگیری و مصوب شد، موضوع معافیت مالیاتی شهرک صنعتی کاسپین بود که موجب خوشحالی بسیاری از سرمایه گذاران شد.

افضلی گفت: شهرک صنعتی کاسپین جزو شهرک‌های تقاضا محور استان و کشور است و خیلی از واحدهای برند، تقاضای تخصیص زمین و استقرار در این شهرک را دارند.

وی گفت: حدود ۲۰۰ معدن در استان داریم که امکان سرمایه گذاری در آنها فراهم است و باید حتما کارهای توسعه‌ای در این بخش انجام شود.

افضلی افزود: ساخت و تولید بخش عظیمی از شیشه کشور در قزوین انجام می‌شود و استان در زمینه نساجی نیز فعالیت‌های بسیار چشمگیری دارد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین، گفت: بیش از سه هزار و ۳۰۰ واحد صنعتی در استان مستقر هستند که ۲ و نیم درصد سرمایه گذاری صنعتی کشور را به خود اختصاص اند.

وی گفت: حدود ۶۰۰ بازرگان در استان حضور دارند و برای تسهیل فعالیت آنها و واحدهای تولیدی استان، تکمیل زنجیره بخش تولید و صادرات محصولات تولیدی را در سال جهش تولید پیگیری خواهیم کرد.

حرکت به سمت تجارت‌های ارزآور در دستور کار باشد

رییس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن استان قزوین نیز در این مراسم با بیان اینکه در پنج سال آینده باید به سمت تجارت‌های ارز آور حرکت کنیم، گفت: امروز کشور ما با اقتدار بنزین و مواد غذایی را به ونزوئلا فرستاد که نشان دهنده عظمت و اقتدار کشور است.

مهدی بخشنده گفت: امروز مجموعه‌های بزرگ و توانمندی داریم که با ظرفیت‌های بسیار پایینی فعالیت می‌کنند و باید موانع را از سر راه آنها برداشت.

وی با تاکید بر تسریع در ترخیص کالاها از گمرک، گفت: خواهش می‌کنیم اگر سیاست و اراده وزارت صنعت، معدن و تجارت، حمایت از تولید است از واحدهای تولیدی صادرات محور حمایت همه جانبه داشته باشد.

در پایان این مراسم از صادرکنندگان نمونه ملی و استانی در سال ۹۸ تقدیر شد.

 

نظر شما