استاندار قزوین به همراه دبیر کارگروه ملی تسهیل از چند واحد تولیدی بازدید کرد

۱۳۹۹/۰۴/۱۱ - ۲۰:۴۴:۴۴
کد خبر: ۱۰۲۳۳۷۴
استاندار قزوین به همراه دبیر کارگروه ملی تسهیل از چند واحد تولیدی بازدید کرد
استاندار قزوین به همراه دبیر کارگروه ملی تسهیل و رفع موانع تولید از چند واحد تولیدی استان بازدید کرد و در جریان مسایل و مشکلات آنها قرار گرفت.

به گزارش برنا از قزوین، جمالی پور استاندار قزوین به همراه زالی دبیر کارگروه ملی تسهیل و رفع موانع تولید از چند واحد تولیدی استان بازدید کرد و در جریان مسایل و مشکلات آنها قرار گرفت.

دبیر کارگروه ملی تسهیل و رفع موانع تولید در سفر یک روزه خود به استان قزوین ابتدا از یک واحد تولیدی فراورده‌های پروتئینی و لبنی در شهرستان آبیک بازدید کرد.

این واحد تولیدی با یک هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری ثابت و ۳۴۲ هزار تن ظرفیت اسمی تولید در سال ۷۷ راه اندازی شده و برای ۳۶۰ نفر اشتغالزایی کرده است.

تسهیلات بانکی و تخصیص نیافتن ارز جهت خرید مواد اولیه مهمترین مشکل این واحد تولیدی بود که در بازدید دبیر کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید مطرح شد.

زالی در ادامه از یک واحد تولیدی راکد و غیرفعال در زمینه پارچه گیل، رنگرزی نخ و گردبافی مستقر در شهر صنعتی البرز بازدید به عمل آورد.

این واحد تولیدی در سال ۸۲ به علت زیان انباشته دچار رکود گردید و هم اکنون باید برای تعیین تکلیف بدهی‌های شرکت از جمله تامین اجتماعی و واگذاری به سرمایه گذار جدید تصمیم گیری شود.

دبیر کارگروه ملی تسهیل و رفع موانع تولید در ادامه از یک واحد تولید گلوکز و فروکتوز با سرمایه گذاری ثابت ۴۰۰ میلیارد ریالی در شهر صنعتی البرز بازدید کرد.

این واحد تولیدی با ۲۳۰ هزار تن ظرفیت اسمی تولید برای ۳۵۰ نفر اشتغالزایی کرده است.

مشکل تامین ذرت جهت تولید محصولات و بدهی بانکی ۲ مشکلی بود که در بازدید این مسوول وزارت صنعت، معدن و تجارت عنوان شد.

زالی در ادامه از یک واحد تولید سیستم‌های تهویه مطبوع در شهر صنعتی البرز با ۶۷ میلیارد ریال سرمایه گذاری ثابت، ۵۴ هزار دستگاه ظرفیت اسمی تولید و ۲۹۷ نفر اشتغالزایی بازدید به عمل آورد.

در این بازدید مدیران این شرکت از میانگین تولید و فروش سه ساله اخیر خود به میزان ۳۱ هزار دستگاه سیستم تهویه و صادرات آنها به کشورهای ایتالیا، آلمان، هلند، چین و... سخن گفته و رفع مشکلات تخصیص ارز، آزادسازی حساب ارزی شرکت و رفع مشکلات تامین اجتماعی را خواستار شدند.

 

نظر شما