معاون عمرانی استاندار:

غسالان جهادگران بی ادعا و گمنام مبارزه با کرونا هستند

۱۳۹۹/۰۴/۱۵ - ۲۲:۰۸:۲۱
کد خبر: ۱۰۲۵۰۸۲
غسالان جهادگران بی ادعا و گمنام مبارزه با کرونا هستند
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین از غسال‌ها به عنوان جهادگران بی ادعا و گمنام نام برد و گفت: این قشر در خط مقدم مبارزه با کرونا حضور داشته و در شرایط بسیار سخت وظایف خود را به شکل احسن انجام می‌دهند.

به گزارش برنا از قزوین، علی فرخزاد روز یکشنبه در آئین تجلیل از خادمان کرونا که در سالن اجتماعات مدیریت بحران استانداری برگزار شد، افزود: هدف از برگزاری این نشست  ارج نهادن به مقام و شغل فعالان این عرصه در آرامستانها  و بررسی مسائل و مشکلات آنان است.

وی اظهار داشت: بحث پیگیری حق و حقوق فعالان این عرصه و سختی شغل و مشکلات مالی و معیشتی غسال ها از مباحثی است که به آنها واقفیم و برای بهبود این شرایط تلاش خواهیم کرد.

فرخزاد با اشاره به فعالیت ۶۰ نفر در این حرفه در سطح استان قزوین، تصریح کرد: در حال حاضر بزرگترین مشکل این قشر کمبود حقوق و مزایا ، نداشتن بیمه و رابطه استخدامی است که  با توجه به اهمیت موضوع مکاتباتی را در این خصوص با وزارت کشور خواهیم داشت.

این مسئول تاکید کرد: تهیه تجهیزات پزشکی و لباس‌های ویژه شرایط بهداشتی را برای تغسیل اموات کرونایی  از جمله کمترین خواسته غسال هاست که باید برآورده شود.

وی اضافه کرد: در جلسات ستاد ملی کرونا یکی از مهم ترین دغدغه‌ها تطهیر اموات به شکل شرعی بود که غسال ها در شرایط حساس با تمام توان به وظیفه خود در این خصوص عمل کردند و متوفیان از این بیماری را با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و شرعی تدفین کردند.

 

نظر شما