معاون علمی و فناوری رییس جمهور:

۱۳ درصد مقالات کرونا در سطح جهان متعلق به ایران است

۱۳۹۹/۰۴/۱۷ - ۱۴:۴۸:۵۴
کد خبر: ۱۰۲۶۰۴۱
۱۳ درصد مقالات کرونا در سطح جهان متعلق به ایران است
معاون علمی و فناوری رییس جمهوری گفت: سال گذشته هشت درصد در تولید مقالات علمی رشد داشته‌ایم و تنها در حوزه کرونا ۱۳ درصد مقالات جهان متعلق به ایران بوده است.

به گزارش برنا از قزوین، سورنا ستاری  در دیدار با آیت الله عابدینی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر قزوین، افزود: رشد و توسعه کشور در عرصه‌های مختلف تنها زمانی صورت خواهد گرفت که نقشه کار دانشگاه‌ها عوض شود و با تغییر دیدگاه به سمت حل مسایل مردم و توسعه کشور حرکت کنند.

وی اضافه کرد: وقتی شرکت دانش بنیانی در حوزه کارآفرینی و حل مشکلات مردم هزینه می‌کند مسوولیت مدیران برای حمایت از آنها چند برابر می‎شود اما هنوز این اتفاق در دانشگاه‌های مادر نیفتاده است و باید مقررات مانع این موضوع حل شود.

این مسئول گفت: دانشگاه‌ها باید بدانند اولویت اول آنها حل مسایل و مشکلات مردم در حوزه‌های مختلف است و دانشگاه جدا از جامعه نیست و می‌تواند به این شکل در اقتصاد فرهنگ و اجتماع محور حل مشکلات باشد.

وی ادامه داد: متاسفانه در دانشگاه‌های مادر قزوین، تغییرات خاصی در دیدگاه‌ها و نگرش‌ها به شرکت‌های دانش بنیان نمی‌بینیم ولی خوشبختانه پارک علم و فناوری استان از رشد و توسعه بهتری برخوردار شده است.

این مسئول گفت: استان قزوین جای کار زیادی در حوزه توسعه شرکت‌های دانش بنیان دارد و خوشبختانه در هر سفر به استان قزوین با شرکت‌های دانش بنیان و سرمایه گذاران جدید در این حوزه مواجه می‌شویم.

ستاری افزود: هنوز کل استان برای تحقق اقتصاد دانش بنیان سرخط نیامده‌اند و برای تحقق این فرهنگ، خواست عمومی و اراده جامعه بسیار مهم است.

وی در خصوص پروژه چشمه نور قزوین، گفت: این طرح از نظر اجرایی و مالی بسیار سنگین است و نزدیک به ۱۰۰ میلیون یورو سرمایه گذاری لازم دارد.

معاون رییس جمهوری گفت: مذاکراتی برای شروع به کار این طرح داشته‌ایم و امیدواریم هرچه سریعتر شاهد تسریع در اجرای این طرح بزرگ علمی باشیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز