استاندار قزوین تاکید کرد:

محدوده باراجین را به منطقه نوآوری و فناوری تبدیل می‌کنیم

۱۳۹۹/۰۴/۱۸ - ۱۱:۱۸:۰۰
کد خبر: ۱۰۲۶۳۳۶
محدوده باراجین را به منطقه نوآوری و فناوری تبدیل می‌کنیم
استاندار قزوین گفت:رابطه بین صنعت و دانشگاه باید به‌صورت تنگاتنگ باشد تا زنجیره تولید را بتوان تکمیل کرد.

به گزارش برنا از قزوین، هدایت الله جمالی پور  در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی استان قزوین که با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری برگزار شد، افزود: خوشبختانه نماینده استان در ستاد اقتصاد مقاومتی هیات دولت جناب ستاری است که به استان در توسعه صنعتی و تسریع در استفاده از ظرفیت‌های قزوین کمک می‌کند.

وی اضافه کرد:  قزوین از استان‌های بسیار مهم کشور در حوزه‌های صنعتی، معدنی، کشاورزی، خدمات و گردشگری است و همچنین در حوزه علمی به واسطه حضور دانشگاه‌ها ظرفیت‌های علمی خوبی در این استان وجود دارد.

جمالی پور گفت: متاسفانه از ظرفیت‌های علمی استان برای توسعه قزوین، خیلی خوب بهره نبرده‌ایم و ارتباط بخش علمی و تحقیقاتی با حوزه‌های توسعه‌ای چنانکه باید برقرار نشده است.

وی اضافه کرد: متاسفانه خیلی از مواقع، صنعتگران میلی به استفاده از ظرفیت‌های دانشگاه و مراکز تحقیقاتی نشان نداده‌اند و باید در استان به این موضوع بپردازیم و بتوانیم ظرفیت‌های مهم را در بخش توسعه استان قرار دهیم.

استاندار قزوین افزود: اگر ارتباط صنعت و دانشگاه برقرار نشود واحدهای صنعتی ما روز به روز با چالش مواجه می‌شوند و اگر نتوانند خود را به روز کنند مشکلات اجتماعی و کارگری گریبانگیر جامعه خواهد شد.

جمالی پور خاطر نشان ساخت: بخشی از چالش‌های واحدهای تولیدی استان به این دلیل است که یک برنامه تحقیق و توسعه‌ای نداشته اند و خیلی از آنها نتوانسته‌اند خود را به روز کنند.

این مسئول گفت: حتما باید در این مساله ورود کنیم و از ظرفیت دانشگاه‌ها و مراکز دانشگاهی در حوزه صنعتی، خدماتی و گردشگری بیشتر و بهتر استفاده کنیم.

وی اضافه کرد: در کشور ما تا الان آموزش‎های دانشگاه محض بوده و مراکز علمی فقط یک وظیفه تربیت نیروی انسانی را برعهده داشته اند و همین موضوع مشکلات زیادی را برای جامعه ما به دنبال داشته است.

جمالی پور افزود: متاسفانه بخش زیادی از تربیت شدگان دانشگاهی با نیازهای توسعه کشور همخوانی ندارد بنابراین احساس می‌کنیم که دانشگاه‌ها باید جهت خود را عوض کنند.

وی گفت: در استان قزوین رویکرد کل مدیران در خدمت توسعه است و مدیری را نداریم که از صنعتگران و تولیدکنندگان با روی خوش برخورد نکرده و برای حل مشکلات آنها تلاش نکنند.

استاندار گفت: همه مجموعه مدیریتی استان همراه و همگام شده‌اند تا مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی با همکاری هم رفع شده و اجازه ندهیم واحدی در سایه تصیمیمات مدیران دچار مشکل شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز