مشترکان کم مصرف آب پاداش می‌گیرند

۱۳۹۹/۰۴/۱۸ - ۱۱:۲۱:۳۴
کد خبر: ۱۰۲۶۳۶۲
مشترکان کم مصرف آب پاداش می‌گیرند
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب قزوین از تخفیف ویژه برای مشترکان کم مصرف خبر داد.

به گزارش برنا از قزوین، بیرنوندی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب قزوین گفت: برای ۶۰ هزار مشترک استان که الگوی مصرف را رعایت کرده اند تخفیف ویژه در نظر گرفته شده است.

بیرنوندی ادامه داد: ۷۰ دستگاه اداری و اجرایی استان به منظور رعایت الگوی مصرف آب مورد ارزیابی قرار گرفته اند.

وی افزود: منابع آبی در استان محدود است و با توجه به افزایش بیش از حد دما در یک ماه آینده از مردم استان خواهشمندیم در مصرف آب صرفه جویی کنند تا این پیک گرما را به سلامتی رد کنیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گفت: در اوج گرما ۴۴۹ لیتر در ثانیه از منابع آبی استان برداشت می‌شود که با روند مصرف مردم به ویژه در روز‌های کرونایی، قطعاً با مشکل تأمین آب رو به رو خواهیم شد.

بیرنوندی افزود: برای اینکه آب قطع نشود، به ناچار فشار آب را کم خواهیم کرد.

به گفته وی، در روز‌های ابتدایی بروز گرما در استان و افزایش مصرف مشترکان، فشار آب کم شد و این عامل بر قطعی آب در برخی نقاط شهر قزوین، اثر گذاشت.

مدیرعامل شرکت آبفای استان افزود: با توجه به زمان بر بودن انتقال آب از سد طالقان به قزوین و تلاش‌های گسترده برای تأمین آب مورد نیاز، از تمامی مشترکان می‌خواهیم که مصرف آب را کنترل کنند.

بیرنوندی افزود: در ۳ ماهه اول امسال به علت شیوع بیماری کرونا مصرف آب در استان ۲۱ درصد افزایش یافته است و برای مدیریت مصرف آب نیارمند همراهی مردم هستیم.

او با بیان اینکه سال ۹۸ حدود ۶۰ درصد مردم الگوی مصرف را رعایت کرده اند، گفت: حدود ۳۰ درصد از مشترکان مصرف بالایی دارند و روند افزایش مصرف آب در استان کاملاً مشهود است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان افزود: مشترکان فقط حدود ۲۵ درصد از ارزش آب را پرداخت می‌کنند و این موضوع باعث می‌شود تا الگوی مصرف را رعایت نکنند.

بیرنوندی گفت: بیشترین میزان آب تأمین شده در استان از منابع زیرزمینی است که کاهش بارندگی‌ها سبب شده تا میزان برداشت آب از این منابع، افت کند.

او ادامه داد: در گذشته با حفر چاه ۳۰ متری به آب می‌رسیدیم، اما امروزه با حفر چاه ۱۰۰ متری به منابع آبی دست پیدا می‌کنیم.

مدیرعامل شرکت آبفای استان از مشترکان روستایی خواست تا از آب شرب شبکه برای آبیاری باغ‌ها و مزارع استفاده نکنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز