جانشین ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا در استان:

همه ظرفیت‌های دولت برای مقابله با کرونا به میدان آمده است

۱۳۹۹/۰۴/۲۲ - ۲۰:۴۱:۰۶
کد خبر: ۱۰۲۸۳۸۷
همه ظرفیت‌های دولت برای مقابله با کرونا به میدان آمده است
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین گفت: دولت و وزارت بهداشت، تمامی ظرفیت خود را برای مقابله با کرونا به میدان آورده‌اند و باید مردم نیز با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و دستورهای بهداشتی برای مهار آن کمک کنند.

به گجزارش برنا از قزوین، منوچهر حبیبی در نشست روسای اتحادیه‌های صنفی شهرستان قزوین در راستای پیشگیری از کرونا در واحدهای صنفی، افزود:راه اندازی بیمارستان صحرایی، نقاهتگاه و تامین ماسک و اقلام بهداشتی از جمله این اقدامات بوده است که از سوی دولت به ویژه وزارت بهداشت و درمان برای مقابله با کرونا انجام شده است.

وی اضافه کرد: متاسفانه این اقدامات کافی نیست چون مقابله با کرونا نیازمند عزم همگانی و رعایت اصول بهداشتی است و باید همه به این مساله توجه داشته باشند.

معاون استاندار با بیان اینکه سهم بازار برای مقابله با کرونا بسیار حایز اهمیت است، افزود: بازار سهم مهمی در کنترل بیماری دارد و اعتقاد داریم اگر بازار و شبکه حمل و نقل، اصول بهداشتی، فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک را رعایت کنند، ۷۰ درصد در کار خود جلو خواهیم بود.

وی گفت: امروز رعایت مسایل بهداشتی یک مسوولیت اجتماعی بزرگ است و ماسک نزدن یک فرد موجب آسیب به دیگران خواهد شد.

معاون استاندار افزود: روسای اتحادیه‌ها باید یک پویش بزرگ فروش بدون ماسک ممنوع را راه اندازی کنند چون رویکرد ما این است که بازار فعال باشد و معیشت مردم نیز بچرخد ولی اصول بهداشتی هم رعایت شود.

این مسوول افزود: اگر مسایل بهداشتی رعایت نشود برای سلامت خود واحدهای صنفی، خانواده‌ها و مردم مجبور هستیم دست به تصمیمات سختی بزنیم و محدودیت‌های بیشتری را وضع کنیم.

وی اضافه کرد: توقع داریم ابتدا خود اتحادیه‌ها با فروشندگان ارتباط برقرار کرده و بر استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی تاکید کنند و حتما مرکز فروش نیز ضدعفونی شود.

استان قزوین ۱۰۱ اتحادیه و حدود ۳۸ هزار و ۵۰۰ واحد صنفی و شهرستان قزوین ۴۸ اتحادیه و ۱۹ هزار واحد صنفی دارد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز