رئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت قزوین:

تعیین تکلیف اراضی راکد صنعتی در رونق سرمایه‌گذاری موثر است

۱۳۹۹/۰۴/۲۸ - ۰۹:۴۰:۳۷
کد خبر: ۱۰۳۰۶۵۸
تعیین تکلیف اراضی راکد صنعتی در رونق سرمایه‌گذاری موثر است
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین گفت: تعیین تکلیف اراضی راکد صنعتی در رونق تولید و سرمایه‌گذاری موثر است و باید از ظرفیت‌های قانونی در این خصوص به شکل بهتری استفاده شود.

به گزارش برنا از قزوین، عزیزالله افضلی در جریان بازدید زرندی معاون طرح و برنامه وزیر صنعت، معدن و تجارت و هیئت همراه از چند واحد تولیدی در شهرستان آبیک و تاکستان افزود: قزوین یک استان تقاضاپذیر در زمینه سرمایه گذاری صنعتی است و محدودیت های در نظر گرفته شده در این خصوص برای استقرار صنایع در شعاع ۱۲۰ کیلومتری پایتخت موجب شده تا با حجم بالایی از درخواست های سرمایه گذاری در بخش تولید در این استان روبرو باشیم.

این مسئول گفت: از سوی دیگر با محدودیت در اراضی شهرک های صنعتی پرتقاضا روبرو هستیم که برای رفع این چالش باید تعیین تکلیف اراضی راکد و معطل با سرعت بیشتری دنبال و پیگیری شود.

وی اظهار داشت: می توان با تعیین تکلیف اراضی راکد و جایگزینی با سرمایه گذاران جدید ضمن تقویت و رونق سرمایه گذاری، هزینه های مربوط به ایجاد زیرساخت در شهرک ها و نواحی صنعتی را که از محل اعتبارات و درآمدهای دولت برای آنها هزینه می شود را کاهش داد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قزوین خاطرنشان کرد: اراضی راکد صنعتی که سالها از زمان واگذاری آنها می گذرد اما هیچ اقدامی برای ساخت واحدهای تولیدی در آنها نشده است باید به سرعت از خلع ید شده و به سرمایه گذاران دارای اهلیت واگذار شود.

این مسوول در ادامه خاطرنشان کرد: در سال جهش تولید همه سعی و تلاش خود را برای احیای طرح های راکد و احیای واحدهای تعطیل و نیمه فعال قزوین به کار گرفته ایم.

استان قزوین دارای یک شهر صنعتی، ۱۳ شهرک و ۶ ناحیه صنعتی است.

حدود چهار هزار واحد تولیدی در استان قزوین دارای پروانه بهره برداری هستند که هزار مورد آنها در شهرک های صنعتی فعالیت دارند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز