ثبت نام ودیعه اجاره مسکن آغاز شد

۱۳۹۹/۰۵/۰۵ - ۰۹:۵۴:۴۱
کد خبر: ۱۰۳۴۶۳۳
ثبت نام ودیعه اجاره مسکن آغاز شد
مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین گفت: از شنبه ثبت نام کمک ودیعه اجاره مسکن آغاز و تا ساعت ۲۴ روز پنج شنبه ۹ مردادماه مهلت ثبت نام به پایان می‌رسد.

به گزارش برنا از قزوین، ابراهیم مبارک قدم مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین گفت: متقاضیان واجد شرایط می‌توانند با ارسال کد ملی سرپرست خانوار به شماره پیامکی ۳۰۰۰۷۳۶۴۰ از طریق تلفن همراه شخصی خود، نسبت به ثبت نام اولیه دریافت این تسهیلات اقدام نمایند.

 مبارک قدم با اشاره به اینکه شماره تلفن همراه متقاضی که از طریق آن پیامک ارسال می‌گردد باید به نام فرد متقاضی باشد،گفت: زمان تکمیل اطلاعات و پرداخت تسهیلات از طریق سامانه طرح اقدام ملی مسکن به آدرس Tem.mrud.ir اعلام خواهد شد.

 مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین گفت:  این تسهیلات در سه قالب ۵۰، ۳۰ و ۱۵ میلیونی می‌باشد که اقساط وام ۵۰ میلیونی برای تهران ۵۴۰ هزار تومان، وام ۳۰ میلیونی برای کلانشهر‌ها ۳۲۵ هزار تومان و سایر شهر‌ها از جمله قزوین مبلغ وام ۱۵ میلیون تومان است که اقساط آن ۱۶۰ هزار تومان می‌باشد.

مبارک قدم نرخ سود این تسهیلات را ۱۳ درصد اعلام کرد و گفت: مستأجر فقط سود این وام را پرداخت کرده و اصل وام پایان سال به بانک برگشت داده می‌شود.

او اضافه کرد: در دوره قرارداد صرفاً سود تسهیلات از سوی مستاجرین پرداخت و اصل تسهیلات در سررسید تسویه خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین گفت: متقاضیان دریافت این تسهیلات می‌بایست شرایط مندرج در ماده ۱ آیین نامه اجرایی قانون ساماندهی از جمله داشتن فرم (ج) سبز، نداشتن سابقه مالکیت از سال ۱۳۸۴ به بعد، متاهل یا سرپرست خانوار بودن، داشتن سابقه ۵ سال سکونت در شهر مورد تقاضا را داشته باشند.

مبارک قدم افزود: متقاضیان می‌بایست دارای اجاره نامه رسمی یا اجاره نامه ثبت شده در سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات و دارای کد رهگیری باشند.

کارگران و حقوق بگیران ثابت، (با اولویت ازدواج‌های جدید و خانواده‌های ۵ نفر ه و بیشتر)، خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره)، سازمان بهزیستی کشور و زنان سرپرست خانوار مشمول دریافت این وام می‌شوند.

 

نظر شما