مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری تاکید کرد :

اقشار آسیب پذیر قزوین باید از آموزش‌های مهارتی بهره مند شوند

۱۳۹۹/۰۵/۰۶ - ۱۰:۰۹:۰۸
کد خبر: ۱۰۳۵۲۳۹
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین گفت: دستگاه‌های متولی باید زمینه آموزش‌های مهارتی را برای اقشار آسیب پذیر استان فراهم کنند تا بتوان گام‌های بلندی را برای کاهش آسیب‌های اجتماعی برداشت.

به گزارش برنا از قزوین، مریم بیدخام  در جلسه بررسی طرح آموزش و توانمند سازی اقشار آسیب‌پذیر جامعه در محلات کمتر توسعه یافته، بر آموزش فنی و حرفه‌ای در مناطق محروم و کمتر توسعه ‌یافته تاکید کرد و خواستار اجرای آموزش‌های متناسب با نیاز بازار کار برای اشتغالزایی و  تربیت نیروی انسانی ماهر در این مناطق شد.

وی با بیان اینکه آموزش و توانمندی اقشار آسیب‌پذیر امکان دسترسی به فرصت‌های شغلی مناسب را فراهم می‌کند، گفت: آموزش‌های مهارتی فنی و حرفه‌ای با وسعت و تنوعی که در رشته‌های مختلف دارد نقش موثری در توسعه اشتغال اقشار آسیب‌پذیر جامعه  ایفا می‌کند.

این مسئول افزود: افراد تحت پوشش کمیته امداد، بهزیستی، معتادان بهبود یافته، کودکان کار و خانواده‌های آنها، خانواده زندانیان، زنان سرپرست خانوار و سایر قشار آسیب‌پذیر و دیگر مردم ساکن در مناطق محروم و کمتر توسعه ‌یافته باید همانند دیگر اقشار جامعه از آموزش مهارتی برخوردار شوند.

 بیدخام افزود: با همفکری، تعامل و همکاری سایر دستگاه‌های متولی با مشارکت تشکل‌های مردم ‌نهاد و پایگاه‌های بسیج می‌توان ضمن آموزش و توانمندسازی آنها گامی موثر در جهت رفع مشکلات و کاهش آلام  این قشر از جامعه برداشت.

وی تاکید کرد: ضروری است پایگاه‌ها و اماکن در محلات شناسایی شده و اداره کل فنی و حرفه‌ای ضمن تجهیز این اماکن مهارت‌آموزی را به شکل مطلوب‌تر و بر اساس استاندارد ارائه نماید.

بیدخام خواستار برنامه‌ریزی آموزشی در رشته‌های مختلف فنی و حرفه‌ای بر اساس استعدادیابی و اطلاع رسانی در محلات توسط تشکل‌های مردم نهاد شد و اظهار داشت:   آموزش‌های مهارتی سهم به سزایی در توسعه اشتغال پایدار به ویژه برای  جوانان فاقد مهارت دارد.

وی با تاکید بر اینکه اشتغال یکی از مؤثرترین راهکارهای کاهش آسیب‌های اجتماعی در مناطق کمتر توسعه یافته است، افزود:  با تعامل و همکاری دستگاه‌های متولی و سازمان‌های مردم نهاد، توانمند سازی اقشار مختلف جامعه به ویژه قشر محروم میسر خواهد شد.

بیدخام با بیان اینکه نهادینه کردن فرهنگ مهارت آموزی برای اشتغال‌زایی و کارآفرینی در جامعه ضروری است، اظهار داشت: مهارت آموزی و توانمند سازی اقشار مختلف منجر به توسعه پایدار خواهد شد و در رفع بسیاری از معضلات و مشکلات جامعه موثر خواهد بود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز