امضای تفاهم نامه همکاری سه جانبه هلال احمر با مدیریت بحران و اداره کل امور روستایی و شوراهای استانداری قزوین

۱۳۹۹/۰۵/۰۶ - ۱۷:۵۶:۳۵
کد خبر: ۱۰۳۵۵۷۴
امضای تفاهم نامه همکاری سه جانبه هلال احمر با مدیریت بحران و اداره کل امور روستایی و شوراهای استانداری قزوین
مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان قزوین از انعقاد تفاهم نامه همکاری با مدیریت بحران و اداره کل امور روستایی و شوراهای استانداری درخصوص تاسیس و راه اندازی خانه های هلال در مناطق روستایی خبر داد.

به گزارش برنا از قزوین؛ دکتر حسن آصفی با بیان اینکه این تفاهم نامه در خصوص تاسیس و راه اندازی خانه های هلال در مناطق روستایی به امضاء رسید در ادامه اظهار داشت: این تفاهم نامه سه جانبه با هدف جذب و سازماندهی جوانان ، داوطلبان و امدادگران به منظور فعالیت های بشر دوستانه وامداد و نجات منعقد گردید.

وی توانمندسازی در مدیریت بحران و عملیات امداد و نجات و توسعه فعالیت های بشر دوستانه و خدمات داوطلبانه در جوامع روستایی را یکی از رویکردهای این تفاهم نامه عنوان کرد و افزود: در راستای تحقق اهداف کلان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در خصوص ارتقاء سطح آمادگی و ایمنی در جامعه و بمنظور استفاده بهینه از ظرفیت های موجود و توان علمی ارگانها ، نهادها و سازمانهای مردمی و داوطلب محور کشور این تفاهم نامه به امضا رسید.

 آصفی این تفاهم نامه را نقطه عطفی در پاسخگویی سریع و منسجم به حوادث و نجات جان افراد در معرض خطر در کوتاه ترین زمان دانست و ادامه داد: با تشکیل خانه های هلال، جذب و سازماندهی گروه های امداد و نجات روستایی در سطح استان با استفاده از ظرفیت دهیاریها با تشریک مساعی جمعیت هلال احمر و دهیاران استان صورت می گیرد.

وی تحقق فرامین مقام معظم رهبری در خدمت رسانی به افراد نیازمند و سلامت جامعه را یکی از اهداف این تفاهم نامه عنوان کرد و افزود: کمک به دولت در تأمین، حفظ و ارتقاء سلامت جامعه با بهره گیری از توان تخصصی و عمومی جمعیت و بخشداریها و دهیاریها و توسعه ظرفیت ها و تعاملات مشترک از دیگر اهداف این تفاهم نامه است.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان قزوین در پایان اظهار داشت: با انعقاد این تفاهم نامه ارائه آموزش های همگانی به مردم، سازماندهی دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی به عنوان مدیران بحران روستاها، سازماندهی تیم های امداد و نجات روستایی و مدیریت و پاسخگویی سریع به حوادث با استفاده از ظرفیت تجهیزات و امکانات موجود تا رسیدن تیم های عملیاتی سازمان های امدادی ‌در خانه های هلال، صورت خواهد گرفت.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز