جانشین ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا در استان:

ویروس کرونا در استان قزوین در حال فوران است

۱۳۹۹/۰۵/۱۰ - ۱۷:۰۴:۰۲
کد خبر: ۱۰۳۷۳۵۲
ویروس کرونا در استان قزوین در حال فوران است
سخنگوی ستاد کرونای استان قزوین گفت: ویروس کرونا به دلیل تغییر رفتار مردم در حال فوران است و اگر برای کنترل این ویروس خطرناک و مرگ بار اقدام نشود اتفاقات ناگواری رقم خواهد خورد.

به گزارش برنا از قزوین، منوچهر حبیبی  در جلسه ستاد کرونای استان قزوین که در استانداری برگزار شد، اظهار کرد: متأسفانه اخبار خوبی از وضعیت استان نداریم و با سهل انگاری برخی از مردم شاهد گسترش بیماری و زبانه کشیدن آن هستیم.

وی بیان کرد: امروز شرایط نگران کننده شده و ویروس در حال زبانه کشیدن است و اگر به‌سرعت تدبیر نکنیم، اتفاقات ناگواری در انتظار مردم استان خواهد بود.

حبیبی یادآور شد: امروز ۱۱۳ تست افراد مثبت تشخیص داده شد که معادل پنج برابر متوسط بقیه روزهای عادی است که این وضعیت به‌شدت ما را نگران می‌کند.

سخنگوی ستاد پیشگیری و مبارزه با کرونای استان قزوین اظهار کرد: امروز شاهد بستری شدن ۵۷ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بودیم که معادل پنج ماه گذشته است و این آمار بالا نشان می‌دهد مردم خطر ویروس را فراموش کرده اند.

وی گفت: شرایط در حال وخیم‌تر شدن و ویروس کرونا در حال گرفتن قربانیان بیشتری است و در این میان باید با کمک رسانه‌ها مردم را هوشیار کنیم تا بیماری را جدی بگیرند.

حبیبی اضافه کرد: وقتی در یک واحد صنعتی یک فرد بیمار توانسته ۲۴ نفر را آلوده کند نشان می‌دهد نظارت مدیران بخش صنعت و بازرگانی ما ضعیف بوده و اگر این روند کنترل نشود با آسیب‌های بیشتری مواجه خواهیم شد.

وی بیان کرد: در روستای اردلان در یک مراسم جشن عروسی بیش از یک هزار نفر شرکت کرده اند که اگر سه نفر مبتلا باشد با یک تراژدی غم انگیز مواجه خواهیم شد.

معاون سیاسی امنیتی استانداری قزوین تصریح کرد: در روزهای گذشته ۵۰۰ عدد کارت دعوت به جشن عروسی در سطح شهر تاکستان توزیع شد که بلافاصله از سوی فرمانداری اقدام و جلوی آن گرفته شد تا این مجلس لغو شود تا بیماری تشدید نشود.

حبیبی بیان کرد: در وضعیت کنونی برگزاری هر گونه مراسم جشن عروسی و ترحیم که موجب تجمع افراد است یک خطر جدی محسوب می‌شود و باید به‌شدت با آن برخورد کنیم تا سلامت مردم به خطر نیفتد.

حبیبی گفت: تجمع در بوستان‌ها باید از سوی شهرداری‌ها ممنوع شود و اگر یک روز دیر بجنبیم شاهد مرگ عزیزان بیشتری در استان خواهیم بود

وی به تکمیل شدن ظرفیت تخت‌های بیمارستانی هم اشاره کرد و افزود: باید براساس دفترچه افراد نسبت به توزیع بیماران کرونایی اقدام کنیم و کارگران و افراد کم درآمد به بیمارستان‌های دولتی و کسانی که بیمه تکمیلی دارند به بیمارستان‌های بخش خصوصی ارجاع داده شوند و از همه ظرفیت‌ها استفاده کنیم.

حبیبی اظهار کرد: البته بیمارستان‌هایی هم باید برای بیماران عادی پیش بینی شود تا هیچ بیمار زمینه‌ای از مراجعه به مراکز درمانی نگران نشود.

وی گفت: با تشکیل کمیته‌های نظارت بر پروتکل‌های بهداشتی از این پس هر تخلف در هر حوزه‌ای صورت گیرد باید مدیران همان بخش پاسخگو باشند.

نظر شما