مدیرکل مدیریت بحران استان:

۴۰ نقطه پرخطر در قزوین شناسایی شده است

۱۳۹۹/۰۵/۲۵ - ۱۳:۱۶:۳۲
کد خبر: ۱۰۴۴۱۰۶
۴۰ نقطه پرخطر در قزوین شناسایی شده است
مدیرکل مدیریت بحران استانداری قزوین گفت: ۴۰ کانون پرخطر ناشی از انباشت مواد شیمایی در سطح قزوین مورد شناسایی قرار گرفته که باید در اسرع وقت به خارج از شهر منتقل شوند.

به گزارش برنا از قزوین، قدرت‌الله مهدیخانی  اظهار داشت: با توجه به صنعتی بودن استان و سطح پراکندگی واحدهای تولیدی، طی سال گذشته با اقدامات صورت گرفته موفق به شناسایی ۴۰۲ واحد صنعتی پرخطری که با مواد شیمیایی خطرناک سروکار داشتند، شدیم و در همین راستا نیز شناسایی نقاط پرخطر شهر قزوین در دستور کار قرار گرفت.

وی، وجود کارگاه و انبارهای ذخیره مواد شیمیایی را تهدیدی برای شهروندان دانست و اظهار داشت: با بروز کوچکترین حادثه بدون شک ما با خطرات جدی روبرو خواهیم شد که به همین خاطر، انتقال مراکز شناسایی شده پرخطر شهر قزوین به خارج از شهر در دستور کار این مدیریت قرار گرفته است.

مهدیخانی اضافه کرد: در حوزه معین بودن قزوین برای منطقه ۲۲ تهران در حوزه حوادث غیرمترقبه، باید گفت که ما نیازمند تجهیز امکانات خود برای کمک رسانی احتمالی هستیم و برای این منظور از تمامی دستگاه‌های اجرایی استان خواسته شده تا لیستی از امکانات و تجهیزات خود را در اختیار مدیریت بحران قرار دهند.

به گفته این مسئول، این در حالی است که قزوین از شهرداری منطقه ۲۲ تهران نیز خواسته تا دستگاه‌ها و تجهیزات مورد نیاز خود در مواقع اضطراری و یا بروز حوادث غیرمترقبه به ما اعلام کنند.

مدیرکل مدیریت بحران قزوین به تهیه سند کاهش خطر حوادث این استان اشاره و تصریح کرد: براساس بند پ ماده ۴ قانون، این سند در سطح ملی و استانی باید تهیه شود تا ضمن شناسایی نقاط پرخطر، راهکارهای آن نیز مورد بررسی قرار گیرد.

مهدیخانی یادآور شد: البته در گذشته بخش‌های مختلفی از مشکلات مناطق استان مورد شناسایی قرار گرفته اما در نظر داریم تا امسال با تهیه و ارسال این سند به تهران، در واقع شناسنامه نقاط بحران خیز خود را  به طور کامل تهیه و تدوین کنیم.

وی با بیان اینکه پس از تهیه و ارسال این سند به تهران، در جلسه شورایعالی بحران کشور تصویب و سپس به استان ارسال می‌گردد، گفت: مراحل تهیه سند دوم نیز که مربوط به برنامه آمادگی و پاسخ به بحران است نیز در آینده صورت خواهد گرفت.

نظر شما