تشریح آخرین اقدامات برای برگزاری امن آزمون سراسری

۱۳۹۹/۰۵/۲۷ - ۱۱:۳۰:۲۳
کد خبر: ۱۰۴۵۲۰۷
تشریح آخرین اقدامات برای برگزاری امن آزمون سراسری
در نشست کمیسیون دانشجویی استان قزوین، آخرین اقدامات برای برگزاری امن آزمون سراسری بحث و بررسی شد.

به گزارش برنا از قزوین، کمیسیون دانشجویی استان به ریاست حبیبی معاون سیاسی، امنیتی استاندار با هدف برنامه ریزی و امنیت آزمون سراسری دانشگاه در محل سالن جلسات دفتر استاندار برگزار شد.

حبیبی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گفت: والدین حق دارند در شرایط خاص کرونایی نگران فرزندانشان باشند و بر همین اساس نیازمند برنامه ریزی دقیق و اطلاع رسانی جامع هستیم.

وی افزود: آزمون سراسری در تمام شهرستان ها به غیر از آوج برگزار می شود.

این مسئول با بیان اینکه آزمون سراسری به مدت ۴ روز و با رعایت پروتکل های بهداشتی و نظارت جدی برگزار می شود، خاطرنشان کرد: در هر حوزه امتحانی، نماینده دانشگاه علوم پزشکی باید حضور داشته باشد و داشتن ماسک برای همه مراجعان الزامی است.

وی افزود: کسانی که به کرونا مبتلا هستند نباید از آزمون محروم شوند و باید با همکاری دستگاه های اجرایی، آزمون آنها در شرایط ویژه برگزار شود.

حبیبی با تأکید بر اینکه آزمون سراسری در 10 حوزه امتحانی در استان برگزار می شود، تصریح کرد: فاصله اجتماعی داوطلبان افزایش یافته است و از هرگونه تجمع والدین در مراکز امتحانی خودداری شود.

به گفته معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار، ۱۹ هزار و ۲۶ نفر در استان در آزمون سراسری رقابت می کنند که حدود ۶۰ درصد از شرکت کنندگان خانم هستند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خاطرنشان کرد: بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا، مدارس از ۱۵ شهریور بازگشایی می شوند و باید آمادگی لازم برای برگزاری مدارس به‌صورت مجازی وجود داشته باشد.

وی افزود: باید برای سناریو‌های مختلف برنامه ریزی داشته باشیم چرا که شرایط به ما اجازه نمی دهد در هر صندلی سرویس مدرسه، یک دانش آموز بنشیند.

حبیبی گفت: نیازهای تبلت دانش آموزان سنجیده شده و از ظرفیت خیران استفاده خواهد شد.

وی افزود: ایجاد آرامش و رعایت پروتکل های بهداشتی، مهمترین مسئله کنکور امسال است و داوطلبان نقش زیادی در این میان دارند.

دکتر شیخی، نماینده دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: پروتکل‌های بهداشتی مقابله با ویروس کرونا برای برگزاری آزمون سراسری در استان ابلاغ شده است.

وی افزود: ساماندهی لازم برای موضوعات مختلف انجام داده شده و کارشناسان ما بر بهداشت محیط و رعایت پروتکل‌ها نظارت خواهند کرد.

به گفته نماینده دانشگاه علوم پزشکی قزوین، اورژانس هم در تمامی محل‌های برگزاری آزمون سراسری حضور خواهد داشت.

نماینده نیروی انتظامی استان هم در این نشست به موضوع تجمع خانواده‌ها در حوزه‌های برگزاری آزمون سراسری اشاره کرد و گفت: حضور خانواده‌ها و تجمع شان در حوزه‌های برگزاری آزمون باید مدیریت و برای حمل و نقل نیز تدابیر ویژه‌ای باید در نظر گرفته شود.

دکتر شربیانی، رئیس دانشگاه پیام نور استان هم از صداوسیما خواست تا با اطلاع رسانی دقیق از خانواده دانش آموزان بخواهند تا به منظور مقابله با شیوع ویروس کرونا در مبادی ورودی حوزه‌های برگزاری کنکور سراسری، تجمع نکنند.

اصغری، مدیر کل آموزش و پرورش استان هم با بیان اینکه همه باید کمک کنیم تا در این رقابت ملی آرامش برقرار باشد، گفت: برگزاری کنکور سراسری آن هم در شرایط کرونایی کار بسیار سختی ست، اما می‌شود تدابیر ویژه‌ای اندیشید تا این آزمون در سراسر امنیت و آرامش برگزار شود.

وی افزود: ۱۹ هزار نفر در سراسر استان در این آزمون شرکت کرده اند و ۸ هزار نفر نیز متقاضی شرکت در آزمون مدارس سمپاد هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با تأکید بر اینکه بازگشایی مدارس مهمترین رویداد فرهنگی کشور است، تصریح کرد: ما همه توانمان را به کار گرفته ایم تا بازگشایی افتخارآمیزی داشته باشیم.

وی افزود: به خاطر شیوع ویروس کرونا در شرایط خاصی هستیم و ۲۱ هزار دانش آموز در استان امکان حضور در شبکه شاد را ندارند، تعدادی دیگر امکان تهیه تلفن همراه هوشمند را ندارند و برخی از روستا‌های استان نیز آنتن دهی تلفن همراه بسیار ضعیف است.

 

مدیرکل آموزش و پرورش استان خاطرنشان کرد: اطلاعات دانش آموزان استان در اطلس جامع اداره کل آموزش و پرورش جمع آوری شده است.

اصغری با بیان اینکه برای ۱۶ هزار همکار فرهنگی آموزش و پرورش استان نقش اثرگذار تعیین کرده ایم، گفت: تهدید کرونا را به فرصت تبدیل کرده ایم و در راستای عدالت آموزشی گام برداشته ایم و بر همین اساس ۳۰ درصد محتوای آموزش متوسطه و ابتدایی دیجیتالی شده است.

به گفته مدیرکل آموزش و پرورش استان، به دلیل شیوع ویروس کرونا، افراد سودجو در تلاش هستند تا القا کنند حضور دانش آموزان در فضای مدرسه مناسب نیست.

وی افزود: با آغاز فعالیت مدارس، دانش آموزان به صورت کامل در مدرسه حضور ندارند و فقط ۵۰ و یا ۳۰ درصد در مدارس حضور خواهند داشت.

اصغری گفت: از محل اعتبارات ملی ۱/۵میلیارد تومان برای ضدعفونی مدارس استان پرداخت شده است و با آغاز فعالیت مدارس به صورت ویژه بر بهداشت محیط مدارس نظارت می‌کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با اشاره به اینکه نگران سرویس مدارس هستیم، تصریح کرد: سعی کردیم حداقل افزایش قیمت برای سرویس‌های مدارس در نظر گرفته شود و حداکثر ۳ دانش آموز در خودرو‌ها حضور داشته باشند و هزینه‌ها هم بین این ۳ نفر توزیع شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز