برگزاری رزمایش کمک مومنانه «شمیم حسینی» در قزوین

۱۳۹۹/۰۶/۰۳ - ۱۳:۲۴:۵۱
کد خبر: ۱۰۴۸۸۲۸
برگزاری رزمایش کمک مومنانه «شمیم حسینی» در قزوین
رزمایش کمک مومنانه با عنوان «شمیم حسینی» در قالب تهیه و توزیع بالغ بر دو هزار و ۵۰۰ بسته معیشتی در قزوین آغاز شد.

به گزارش برنا از قزوین، رزمایش کمک مومنانه با عنوان «شمیم حسینی» صبح دوشنبه با حضور حجت الاسلام و المسلمین عبدالکریم عابدینی امام جمعه قزوین و حجت الاسلام عادل معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه در صحن مطهر امامزاده حسین (ع) قزوین برگزار شد.

در قالب رزمایش کمک مومنانه بالغ بر ۲ هزار و ۵۰۰ بسته معیشتی، فرهنگی و بهداشتی هریک به ارزش ۳۰۰ هزار تومان شامل برنج، روغن، قند، سویا و چای از سوی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان بین جامعه هدف توزیع خواهد شد.

از ابتدای ایام کرونا نیز بالغ بر پنج هزار و ۵۰۰ بسته معیشتی بین خانواده‌های نیازمند و جامعه هدف توزیع و دو و نیم و میلیارد تومان به حوزه درمان و بهداشت کمک شد.

همچنین یک میلیارد تومان در طرح مهر تحصیلی، زوج‌های جوان، زندانیان و بسته‌های معیشتی پرداخت شده که ۲۱ زندانی از زندان‌های استان آزاد شدند.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی، نماینده ولی فقیه در استان گفت: اهمیت رسیدگی به امور و معیشت کسانی که در بحران کرونا گرفتاری شغلی و زندگی پیدا کردند بر کسی پوشیده نیست.

وی افزود: شکوه و عظمت همدلی جامعه ما را از کسانی که به امام حسین (ع) ربط ندارند جدا می‌کند.

نماینده ولی فقیه در استان خاطرنشان کرد: این حرکت نشان می‌دهد که پیروان اهل بیت (ع) برای رفع مشکلات همنوعانشان لحظه‌ای درنگ نمی‌کنند.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی از عزاداران حسینی خواست نذورات خود را به شیوه بسته‌های معیشتی توزیع کنند.

 
حجت الاسلام مجیدی، مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان گفت: اولین مرحله توزیع بسته‌های معیشتی فرهنگی و بهداشتی در ماه محرم از محل موقوفات استان قزوین اجرا شد.
 
حجت الاسلام مجیدی اضافه کرد: دو هزار و ۵۰۰ بسته معیشتی، فرهنگی، بهداشتی بین خانواده‌های نیازمند استان توزیع می شود.
 
او افزود: برای خرید این بسته‌ها یک میلیارد تومان هزینه شده است و پیش بینی می شود تا پایان ماه صفر دو هزار و ۵۰۰ بسته دیگر توزیع شود.
 
به گفته مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان،  این بسته‌ها شامل ده کیلو برنج ایرانی، مرغ، روغن، قند، چای، ماکارونی، سویا، شکر، ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی کننده هستند.
 
حجت الاسلام عادل معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه استان نیز گفت: ۵۰۰ هزار بسته ارزاق درسطح کشور تهیه و در بین نیازمندان توزیع می شود.
 
وی افزود: ۲۵۰ هزار بسته از محل موقوفات و ۲۵۰ هزار بسته دیگر نیز به همت خیران استان آماده شده و به نیازمندان اهدا می شود که ارزش هر بسته ۴۰۰ هزار تومان است.
 
معاون فرهنگی اجتماعی اوقاف و امور خیریه استان خاطرنشان کرد: از ابتدای سال تا کنون یک میلیون بسته ارزاق میان نیازمندان توزیع شده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز