جانشین ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا در استان:

شرط بازگشایی مراکز آموزشی، اطمینان از تامین سلامت دانش آموزان و دانشجویان است

۱۳۹۹/۰۶/۰۴ - ۱۰:۰۳:۴۳
کد خبر: ۱۰۴۹۲۷۵
شرط بازگشایی مراکز آموزشی، اطمینان از تامین سلامت دانش آموزان و دانشجویان است
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین تضمین سلامت عزاداران در ایام محرم و صفر را از اولویت‌های مهم برشمرد و گفت: مدیران دستگاه‌های ذیربط موظف به اجرای کامل دستورالعمل‌های بهداشتی و اجرای آن هستند.

به گزارش برنا از قزوین، منوچهر حبیبی در جلسه ستاد مقابله با کرونا استان، تاکید کرد: امسال به دلیل شیوع بیماری کرونا، سبک برگزاری عزاداری‌های اباعبدالله الحسین (ع) متفاوت‌تر از گذشته شده تا جایی که هیات‌های مذهبی با انجام مقررات بهداشتی باید نسبت به حفظ سلامت سوگواران حسینی حساس باشند.

وی از رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی توسط هیات‌های مذهبی در مراسم عزاداری‌های سطح استان ابراز رضایت کرد و گفت: خوشبختانه براساس گزارش‌های رسیده از آیین‌های مذهبی برگزار شده تاکنون مقررات بهداشتی لازم به خوبی اجرا شده است.

به گفته حبیبی، هم اکنون آیین عزاداری ایام محرم در سراسر استان ادامه دارد و آحاد مختلف جامعه، به ویژه جوانان در رعایت و انجام دستورالعمل‌های مربوط به مقابله با ویروس کرونا به خوبی عمل کرده‌اند.

وی با بیان اینکه تحلیگران معتقدند شیوع ویروس کرونا حدود ۱۰ سال اقتصاد بسیاری از کشورها را به عقب انداخته، اظهار داشت: این بیماری در ابعاد مختلف و در حوزه‌های متعدد فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی بخش اعظمی از جهان را فلج کرده به همین مناسبت باید نسبت به رعایت و انجام دستورالعمل‌های بهداشتی وضع شده در این رابطه حساسیت بیشتری به خرج دهیم.

این مسئول سیاسی اضافه کرد: عزاداران حسینی در کشور و استان ما ثابت کرده‌اند تا چه اندازه متعهد به انجام بسیاری از قوانین بوده زیرا شور و شعور حسینی به صورت همزمان در بین هیات‌های عزاداری موج می‌زند.

وی با اشاره به اینکه تاکنون هیچ گزارشی مبنی بر کمبود اقلام بهداشتی در سطح استان ارایه نشده، خاطرنشان کرد: تامین، ذخیره‌سازی و ملزومات مربوط به پیشگیری از ویروس کرونا از جمله ماسک و لوازم پزشکی در بیمارستان‌ها و سایر مراکز درمانی باید به طور جدی انجام شود تا هیچ کمبودی در این زمینه احساس نشود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار قزوین با اشاره به برگزاری مطلوب کنکور سراسری در حوزه‌های ده‌گانه استان قزوین، تصریح کرد: ناظران شبکه بهداشت و درمان در تمامی محل‌های برگزاری آزمون حضوری مستمر داشته و تمامی موارد بهداشتی اعلام شده از سوی ستاد مقابله با کرونا را نیز مورد توجه جدی قرار دادند.

 حبیبی با اشاره به اینکه دانش‌آموزان و دانشجویان آینده‌سازان کشور هستند و هرگز اجازه به خطر افتادن سلامت آنان را در هیچ مقطع از زمان را نمی‌دهیم، افزود: مسوولان دانشگاهی و آموزش و پرورش در ادامه باید تضمین لازم را برای سلامتی دانش آموختگان خود را ارایه کنند و تا اطمینان کامل حاصل نشود، ستاد مقابله با کرونا اجازه بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها را نخواهد داد.

 

نظر شما