سخنگوی ستاد مقابله و پیشگیری کرونا استان قزوین:

۵۷۵ نفر از کارگران و کارمندان استان قزوین به کرونا مبتلا شده‌اند

۱۳۹۹/۰۶/۱۲ - ۲۰:۰۷:۰۶
کد خبر: ۱۰۵۲۹۱۷
۵۷۵ نفر از کارگران و کارمندان استان قزوین به کرونا مبتلا شده‌اند
معاون سیاسی استاندار قزوین گفت:والدین و اولیای دانش آموزان یقین داشته باشند تا تضمین و اعتماد کامل در خصوص تامین سلامت دانش آموزان وجود نداشته باشد اجازه برگزاری کلاس حضوری را نخواهیم داد.

به گزارش برنا از قزوین، منوچهر حبیبی در جلسه شورای اداری استان قزوین که برای اولین بار به صورت ویدیو کنفرانس با حضور ۸۰ دستگاه اجرایی برگزار شد، افزود: از مدیران تولیدی درخواست داریم افراد مشکوک به کرونا در محل‌های کار حضور نیابند و حداقل ۱۴ روز در قرنطیه بمانند.

وی با اشاره به آخرین وضعیت آمار کرونایی استان، افزود: تاکنون هشت هزار و ۶۸۳ نفر بر اثر بیماری کرونا در استان بستری شده که از این تعداد هفت هزار و ۳۲۸ نفر بهبود یافته و ترخیص شده اند.

معاون استاندار اضافه کرد: در حال حاضر ۲۸۹ نفر بیمار کرونایی در بیمارستان‌ها بستری شده اند که روز گذشته ۴۵ نفر به این تعداد اضافه شدند.

حبیبی افزود: اگرچه روند ابتلا به بیماری کرونا در استان ثابت است ولی اجتماعات باعث می‌شود که نوساناتی در این حوزه داشته باشیم و امیدواریم با اقدامات صورت گرفته روند کاهشی را در این زمینه مشاهده کنیم.

وی با بیان اینکه کرونا در کنار همه مشکلاتی که ایجاد کرد ولی روند پیگیری و برنامه ریزی دستگاه‌ها برای مقابله با آن به صورت منظم انجام شد، اضافه کرد: کرونا هنوز موضوع مهم و اول دنیا است و باید تدبیر جدی برای مقابله با آن اندیشیده شود.

حبیبی افزود: کرونا تمامی کره خاکی را تحت الشعاع قرار داد و تمامی بخش‌ها را درگیر و اقتصاد دنیا را فلج کرد و به نظر تحلیلگران، اقتصاد دنیا ۱۰ سال عقب افتاد.

معاون استاندار گفت: با وجود همه این مشکلات، اولویت مسوولان ارشد کشور و نظام بحث سلامت مردم بود که هنوز هم در حال پیگیری، برنامه ریزی و اجرا است.

این مسوول گفت: طی ایام کرونا ۱۱۶ هزار و ۱۵۴ بازدید از اصناف، صنایع و بخش‌های مختلف صورت گرفته که یک هزار و ۲۱۶ مورد به تعطیلی یا پلمب منجر شده است.

وی با اشاره به برگزاری کنکور سراسری در استان، گفت: ۲۰ هزار و ۲۱۲ شرکت کننده در پنج گروه در این آزمون شرکت کردند که طی چهار روز برگزار شد و ۴۰ درصد شرکت کنندگان آقا و ۶۰ درصد خانم و ۱۶ درصد غایب بودند.

این مسوول گفت:در این آزمون، تمامی موارد بهداشتی و دستورالعمل‌ها برای حفظ سلامت داوطلبان اجرایی شد و حتی یک کرونایی در میان داوطلبان مشاهده نگردید.

وی با اشاره به پیش رو بودن بازگشایی مدارس استان، افزود: این موضوع، کار بزرگی است چون در حدود ۲۴۰ تا ۲۵۰ هزار دانش آموز و ۸۰ هزار دانشجو آماده ورود به مدارس و دانشگاه‌ها می‌شوند.

حبیبی خاطر نشان ساخت: مقدمات این کار برای شروع سال تحصیلی هم به صورت حضوری و مجازی از طریق اداره کل آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها فراهم شده و در ادامه نیز متناسب با وضعیت استان در این خصوص تصیمیم گیری و اطلاع رسانی می شود.

وی گفت: والدین و اولیای دانش آموزان یقین داشته باشند تا تضمین و اعتماد کامل در خصوص تامین سلامت دانش آموزان وجود نداشته باشد اجازه برگزاری کلاس حضوری را نخواهیم داد.

حبیبی با اشاره به برگزاری عزاداری‌های ماه محرم در دوران شیوع کرونا، خاطر نشان ساخت:  باید از برگزاری این عزاداری‌ها در کمال سلامت و رعایت مسایل بهداشتی قدردانی و تشکر کنیم که با همکاری دستگاه‌های اجرایی، فرهنگی و بهداشتی صورت گرفت.

وی اضافه کرد: در این ایام حتی یک مورد دسته گردانی در بین هیات‌ها در سطح شهرهای استان نداشتیم که نشان از قانونمندی و پایبندی به قوانین بود.

معاون استاندار با اشاره به پایش وضعیت بازار از نظر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، گفت: طبق رصد صورت گرفته، ۸۰ درصد بازاریان از ماسک استفاده می‌کنند و ۴۰ درصد آنها فاصله گذاری اجتماعی را رعایت می‌نمایند و باید نظارت‌ها در این حوزه افزایش یابد.

حبیبی گفت: در حوزه نانوایی‌ها و دفاتر خدمات دولت نیازمند مراقبت و نظارت بیشتری هستیم و باید دستگاه‌های اجرایی مرتبط نظارت‌های خود را در این زمینه افزایش دهند.

وی با اشاره به تخصیص ۷۳۱ میلیارد تومان تسیهلات جبران خسارات کرونا به استان، افزود: تاکنون در حدود ۲۳۹ میلیارد تومان پرونده با زحمت حوزه اقتصادی استانداری به بانک معرفی شده و ۹۳ میلیارد تومان از این تسهیلات جذب شده و نیازمند تلاش بیشتری در این حوزه هستیم.

رییس شورای اطلاع رسانی استان افزود: در سال پایانی دولت هستیم و ارایه گزارش عملکرد و اقدامات صورت گرفته دستگاه‌های اجرایی استان مورد تاکید است و از مدیران توقع داریم کارنامه هشت ساله دولت را مستند و قابل هضم برای انتشار آماده کنند.

وی گفت: به مناسبت هشت سال عملکرد دولت هشت پروژه شاخص هر دستگاه شناسایی شده و با همکاری روابط عمومی استانداری به مردم معرفی شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز