آغاز اجرای طرح آمایش مرحله پانزدهم اتباع خارجی کشور افغانستان و عراق

۱۳۹۹/۰۶/۱۵ - ۱۲:۵۹:۳۲
کد خبر: ۱۰۵۳۸۲۶
آغاز اجرای طرح آمایش مرحله پانزدهم اتباع خارجی کشور افغانستان و عراق
مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری قزوین از آغاز اجرای طرح آمایش مرحله پانزدهم اتباع خارجی کشور افغانستان و عراق در دفاتر خدمات اتباع خارجی در استان خبر داد.

به گزارش برنا از قزوین، مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجه حوزه معاونت سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استانداری قزوین با اشاره به حضور بیش از 58 هزار تبعه خارجی مجاز و غیر مجاز گفت: طرح آمایش 15 اتباع خارجی و تمدید مدارک اقامتی اتباع کشورهای  افغانستان و عرق دارای کارت آمایش و هویت معتبر در دفاتر 6گانه خدمات اتباع خارجی در قزوین آغاز گردیده است.

وی افزود کلیه اتباع دارای کارت آمایش مرحله 14 و اتباع عراقی دارای کارت هویت 10 بایستی به دفاتر خدمات اتباع خارجی در استان مراجعه کنند.

بهمن عشایری در رابطه با اهداف اجرای طرح آمایش اتباع افغانستانی و عراقی افزود: آمایش اتباع خارجی در واقع به روز رسانی آمار و اطلاعات اتباع خارجی و توزیع مناسب جمعیت آنان در پهنه سرزمینی به هماهنگی و برنامه ریزی در عرصه های متفاوت و خدمات رسانی توسط دستگاه های مختلفی نیاز دارد. 

این مقام مسئول با بیان اینکه در استان قزوین در مجموع 6 دفتر خدمات به اتباع خارجی وظایف اجرای طرح آمایش 15 را به عهده دارند اظهار داشت: در سال جاری فقط سرپرستان خانوار مراجعه نموده و نیازی به حضور دیگر اعضای خانوار نیست.

مدیر کل امور اتباع و مهاحرین خارجی استانداری قزوین گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا در کشور و استان تمامی دفاتر را مکلف نموده ایم که تمامی پروتکل های بهداشتی ابلاغی را رعایت نموده و نوبت دهی به گونه ای صورت پذیرفته که در یک زمان مشخص تنها سرپرست یک خانواده در دفاتر خدمات حضور داشته باشند.

وی خاطر نشان کرد اتباع خارجی در زمان مراجعه به دفاتر  خدمات علاوه بر مدارک اقامتی قبلی خود بایستی هزینه های مربوطه به تمدید کارت آمایش و کارت کار خود رابر اساس مصوبه مراجع ذیربط پرداخت کنند.

عشایری در خصوص هزینه های طرح آمایش 15 گفت: هزینه های دریافتی بابت تمدید اقامت و صدور کارت بر اساس قانون بودجه و مصوبات کمیته خدمات اقامت و اشتغال اتباع خارجی تعیین می شود که هزینه های در سال جاری همانند سال گذشته بوده و هیچ گونه افزایشی در این خصوص صورت نپذیرفته است.

عشایری همچنین در رابطه با تحصیل دانش آموزان اتباع خارجی گفت: تمامی اتباع خارجی که دارای مدارک اقامتی (آمایش مرحله 14 و مرحله 15)، گذرنامه و برگه حمایت تحصیلی بوده، همانند هموطنان ایرانی به صورت کاملا رایگان در مدارس مناطق مجاز برای تردد، اقامت و اشتغال ثبت نام  که البته بخش قابل توجهی از خانواده های متقاضی بنا بر دلایلی به این اداره کل مراجعه می نمایند که پس از بررسی های لازم و رفع موانع و مشکلات متقاضایان در چهارچوب قوانین مصرح به خواسته های آنان جامع عمل می پوشانند و در این خصوص موانع و مشکلات پیش روی اتباع در این اداره کل پس از بررسی رفع گردیده است.

شایان ذکر است بیش از 5500 دانش آموز تبعه خارجی و بیش از 1000 دانشجو تبعه خارجی در قزوین در حال تحصیل هستند.

عشایری در ادامه با تاکید بر شرایط جغرافیایی و اقتصادی آنان به عنوان حائل و دروازه ورود به پایتخت از شمال و شمال غرب و غرب کشور و وجود مراکز متعدد دانشگاهی و کشاورزی بودن منطقه و استعدادهای فراوان بالقوه و بالفعل را موجبی بر بارانداز  شدن برای رسوب و ایستایی اتباع و مهاجرین خارجی از برخی کشورهای منطقه گردد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز