استاندار قزوین:

کمیته نظارت بر توزیع نهاده‌های دامی تشکیل شود

۱۳۹۹/۰۶/۲۱ - ۱۷:۰۵:۲۶
کد خبر: ۱۰۵۶۹۱۷
کمیته نظارت بر توزیع نهاده‌های دامی تشکیل شود
استاندار قزوین گفت: یک کمیته با حضور دستگاه‌های متولی برای توزیع عادلانه نهاده‌های دامی، نظارت بر فرایند‌های آن و جلوگیری از افزایش قیمت مرغ و تخم مرغ در استان تشکیل شود.

به گزارش برنا از قزوین، هدایت الله جمالی پور در ستاد تنظیم بازار استان با بیان اینکه باید یک کمیته با حضور دستگاه‌های متولی برای توزیع عادلانه نهاده‌های دامی، نظارت بر فرایند‌های آن و جلوگیری از افزایش قیمت مرغ و تخم مرغ در استان تشکیل شود، گفت: با توجه به نوسانات بازار، توزیع نهاده‌های دامی از یک کیلو تا یک تن باید با تایید این کمیته صورت گیرد.

وی اضافه کرد: بخشی از فرایند‌های موجود در این حوزه باید با بررسی این کمیته، بازنگری، اصلاح و حذف شوند تا بسیاری از مشکلات تامین و عرضه گوشت مرغ و تخم مرغ مرتفع شود.

استاندار ادامه داد: سازمان دامپزشکی استان هم باید به کمیته نظارت بر توزیع نهاده‌های دامی استان اضافه شود تا با تعیین قیمت تمام شده مرغ برای جلوگیری از عرضه این محصول با قیمت بالاتر از نرخ مصوب جلوگیری کند.

او بیان کرد: گاهی سهم یک واحد مرغداری در دریافت نهاده‌های دامی بیشتر از میزان تعیین شده بوده درحالیکه پاسخگویی آن برای تامین نیاز استان کمتر از یک واحد کوچک است.

جمالی پور گفت: باید این کمیته در جریان توزیع نهاده‌های دامی، میزان نیاز بازار استان و نحوه توزیع قرار گرفته و فرایند‌های آن را بررسی و مدیریت کند.

استاندار اضافه کرد: هدف از این موضوع، محدود کردن توزیع، بستن واحد‌های تولیدی و مداخله ناسالم در این فرایند‌ها نیست بلکه می‌خواهیم سهم مردم استان از تخصیص یارانه نهاد‌های دامی به سفره مردم بازگردد.

او با اشاره به کالا‌های اساسی تخصیص یافته برای ایام محرم و صفر، افزود: اگر این اقلام تا روز‌های پایانی ماه محرم در بازار جذب نشوند، ستاد کمک مومنانه می‌تواند همه اقلام را اگر نیاز دارد بخرد و میان نیازمندان و اقشار جامعه هدف خود توزیع کند.

جمالی پور با بیان اینکه کم فروشی، احتکار و گرانفروشی جرم مسلم است، افزود: از فرمانداران، تعزیرات وسازمان صمت انتظار داریم به این مساله ورود کنند و اجازه ندهند عده‌ای سودجو وضعیت بازار را به هم بریزند.

استاندار گفت: تیم‌های بازرسی و نظارتی باید در استان فعالیت جدی تری داشته باشند و گزارش نظارت و بازرسی و برخورد‌های صورت گرفته را به صورت منظم ارایه کنند.

جمالی پور گفت: تیم‌های بازرسی اگر احساس کردند در اتحادیه‌ای این تخلفات به شدت رواج دارد آن اتحادیه را به تعزیرات معرفی کنند و هیچ اغماضی در این زمینه نداشته باشند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز