رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت:

استان قزوین، ظرفیت تولید روزانه ۲ میلیون ماسک را دارد

۱۳۹۹/۰۶/۲۲ - ۰۹:۲۳:۳۸
کد خبر: ۱۰۵۷۰۸۷
استان قزوین، ظرفیت تولید روزانه ۲ میلیون ماسک را دارد
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین گفت: ظرفیت تولید روزانه ۲ میلیون ماسک در استان وجود دارد که باید تمامی این پتانسیل را با توجه به فرارسیدن فصل سرما و شیوع موج جدید بیماری کرونا فعال کرد.

به گزارش برنا از قزوین، عزیزالله افضلی گفت: با بازگشایی مدارس، فرارسیدن فصل پاییز و شیوع بیماری کرونا و آنفلوآنزا نگرانی‌هایی در تامین اقلام بهداشتی برای مقابله با این بیماری‌ها وجود دارد و باید برنامه ریزی‌های لازم در این خصوص صورت گیرد.

وی اضافه کرد: خوشبختانه با اقدامات صورت گرفته تا به امروز مشکلی در تهیه و توزیع ماسک و مواد ضدعفونی نداشته ایم و باید پیش بینی‌های لازم برای فصل سرما صورت گیرد.

این مسئول ادامه داد: تاکنون حدود ۳۸ واحد تولید ماسک در استان مجوز فعالیت دریافت کرده‌اند که از این تعداد ۱۸ مورد فعالیت ندارند و باید مشکلات آنها را برای بازگشت به تولید برطرف کرد.

افضلی با اشاره به قرمز شدن وضعیت استان قزوین از نظر کرونا، خاطر نشان ساخت: با توجه به اعلام ستاد مقابله با کرونا استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی بهترین راهکار مقابله با این بیماری است که لزوم برنامه ریزی و تمهید مقدمات را برای تولید ماسک مورد نیاز شهروندان موکد می‌کند.

وی اضافه کرد: در حال حاضر با موضوع کمبود مواد اولیه در صنایع استان برای تولید ماسک مواجه هستیم و پیگیری‌های لازم برای رفع این مشکل در حال انجام است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: همچنین سهمیه تخصیصی الکل استان در بخش صنعت، مواد غذایی، بهداشتی و آرایشی، تامین کننده نیازهای این بخش نیست و باید بازنگری لازم در این زمینه صورت گیرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز