حجت الاسلام ابوترابی در قزوین:

تغییر ریل در اقتصاد با تحریم‌ها

۱۳۹۹/۰۶/۲۷ - ۱۹:۵۱:۵۰
کد خبر: ۱۰۶۰۰۹۰
تغییر ریل در اقتصاد با تحریم‌ها
امام جمعه موقت تهران: با وجود مشکلات ناشی از تحریم ها، اما تغییر ریل درآمد‌های نفتی از دست آورد‌های تحریم است.

به گزار برنا از قزوین، حجت االاسلام و المسلمین ابوترابی فرد در جشنواره شهید رجایی استان قزوین گفت: یکی از دستاوردهای تحریم ، تغییر ریل درآمدهای نفتی است ، منابع حاصل از فروش نفت در واقع درآمدهای حاصل از منابع سرمایه ملی است.

وی افزود: سرمایه ملی را نباید برای هزینه امروز استفاده کرد، این سرمایه باید مبدل به یک سرمایه ماندگار شود.
 
امام جمعه موقت تهران گفت: در کشورهای مختلف به هر میزان که کیفیت ارتقاء پیدا کند هزینه ها کاهش می یابد و این دو با هم رابطعه معکوس دارند.
 
حجت االاسلام و المسلمین ابوترابی فرد افزود: شاخص های ارزیابی شده نشان می دهد که در ارتقاء بهروره  وری و مدیریت منابع به درستی عمل نشده است و از نمایندگان مجلس خواسته می شود که درباره این موضوعات توجه ویژه ای داشته باشند وی گفت :  در طول چهار دهه انقلاب اسلامی ایران زیر ساخت های علمی، بهداشتی، درمانی و راه پیشرفت کرده است.
 
امام جمعه موقت تهران گفت: دشمنان که پا روی حلقوم ما گذاشته اند می دانند که ما دارای چه ظرفیت هایی هستیم که اگر پای خود را بردارند با تحولی عظیم در کشور ایران روبرو خواهند شد.
 
حجت االاسلام و المسلمین ابوترابی فرد افزود: جمهوری اسلامی ایران در حوزه مدیریت امنیت در جایگاه بالایی قرار دارد و این مدیریت مبنی بر دانش و فهم صحیح تهدیدها و راه مقابله با آنهاست.
 
وی گفت: رصد تهدید دشمن و انتخاب مطمئن ترین و کم هزینه ترین راه برای برخورد با تهدید ها و تبدیل آن به فرصت در جمهوری اسلامی بسیار شکل گرفته است.
 
امام جمعه موقت تهران گفت: جمهوری اسلامی ایران این موارد را هم در فلسطین، لبنان و عراق اجرا کرده و باعث ایجاد امنیت در منطقه شده است.
 
امام جمعه موقت تهران همچنین افزود: با توسعه دولت الکترونیک رضایت شهروندان افزایش و  هزینه های جاری کاهش می یابد.
 
حجت االاسلام و المسلمین ابوترابی فرد گفت: یکی از بهترین شعارهای این جشنواره توسعه دولت الکترونیک و فرهنگ سازمانی است که اگر اتفاق بیافتد رضایت شهروندان افزایش و فساد مالی و هزینه های جاری کاهش می یابد.
 
وی افزود: این جشنواره گامی برای اصلاح صلاحیت های علمی، اخلاقی و رفتاری است.
 
امام جمعه موقت تهران گفت: سیستمی کارآمد است که حق کسی در آن تضییع نشود، از یک شهروند یک ریال اضافه گرفته نشود.
 
حجت الاسلام و المسلمین ابوترابی فرد افزود: باید با وحدت و همدلی راه را برای خدمت به مردم هموار کرد.
 
وی  با اشاره به نامه امیرالمومنین علی (ع) به مالک اشتر گفت: در این نامه به مالک اشتر به عنوان استاندار بر تامین منابع مالی برای مدیریت  تاکید شده در حالی که این موضوع در جامعه ما مغفول مانده است.
 
امام جمعه موقت تهران گفت: تامین منابع مالی از مالیات حکایت از جهش تولید و بنیه اقتصادی دارد اما در کشور این موضوع جزئی از دغدغه های همیشگی بوده است.

 

نظر شما