اتوبوس‌های درون شهری قزوین اول مهر رایگان است

۱۳۹۹/۰۶/۳۰ - ۱۱:۰۸:۴۳
کد خبر: ۱۰۶۱۰۸۱
اتوبوس‌های درون شهری قزوین اول مهر رایگان است
اول مهرماه امسال استفاده از اتوبوس‌های شهر قزوین به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس و روز سرباز و همچنین بازگشایی نمادین مدارس و روز جهانی بدون خودرو رایگان است.

به گزارش برنا از قزوین، شیما زرآبادی پور، سرپرست معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قزوین گفت: اول مهر با ۲۲ سپتامبر روز جهانی بدون خودرو مقارن شده است که در این روز مردم به خودداری از استفاده خودروی شخصی و همچنین به‌کارگیری سایر روش‌های حمل‌ونقل همچون پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری و ناوگان حمل‌ونقل عمومی فراخوانده می‌شوند.

وی اظهار داشت: امسال به دلیل شیوع کرونا تاکید اصلی بر پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری است؛ اما به منظور تسهیل در جابه‌جایی و رفاه حال دانش‌آموزان و خانواده‌ها، سربازان و سایر شهروندان زمینه استفاده رایگان آنان از اتوبوس در روز یکم مهرماه فراهم شده و به منظور حفظ سلامت مسافران، ضدعفونی ناوگان به صورت مستمر و کامل ۲ بار در روز انجام می‌شود.

زرآبادی پور با اشاره به ضرورت فرهنگ‌سازی و تلاش همگانی برای خودداری از استفاده خودروی شخصی و بهره گیری از وسایل حمل و نقل عمومی، تصریح کرد: در این روز شهروندان می‌توانند خرید‌های کوچک روزمره را بدون خودرو و با استفاده از چرخ دستی و دوچرخه انجام دهند.

وی خاطرنشان کرد: اهمیت کاهش استفاده از خودروی شخصی مختص به روز جهانی بدون خودرو نیست؛ بلکه برای داشتن شهری پاک، آرام، ایمن و سالم می‌توان در تمام ایام سال در راستای رسیدن به این هدف و همچنین تبدیل پیاده‌روی و دوچرخه سواری به شیوه‌هایی رایج در زمینه حمل‌ونقل گام برداشت.

شهرداری قزوین با ۲۲۰ دستگاه اتوبوس در ۲۴ خط به شهروندان خدمات ارائه می‌دهد.

 

نظر شما