نزدیک به ۶ هزار ناشنوا در استان قزوین شناسایی شده است

۱۳۹۹/۰۷/۰۵ - ۱۵:۵۸:۵۷
کد خبر: ۱۰۶۴۳۵۴
نزدیک به ۶ هزار ناشنوا در استان قزوین شناسایی شده است
مدیر کل بهزیستی استان قزوین گفت: نزدیک به ۶ هزار نفر ناشنوا و کم شنوا در استان قزوین شناسایی شده و تحت پوشش خدمات سازمان بهزیستی قرار گرفته‌اند.

به گزارش برنا از قزوین؛ علیرضا وارثی در برنامه گرامیداشت هفته جهانی ناشنوایان که در کانون ناشنوایان استان قزوین برگزار شد، اظهار داشت: زبان و گوش، دو عامل بسیار مهم در اندیشیدن به حساب می آید که متاسفانه ناشنوایان از این موهبت الهی برخودار نیستند و در کسب مهارت و توانمندی با مشکلاتی رو به رو می‌شوند.

 وی افزود: علیرغم این محدودیت‌ها، شکوفایی‌ها و توانمندی‌های بسیار ارزشمندی را در بین ناشنوایان شاهد هستیم که این مهم شایسته تقدیر و تجلیل است.

مدیر کل بهزیستی استان قزوین عنوان کرد: ناشنوایان امروز در عرصه‌های اقتصادی، سیاسی و دانشگاهی موفقیت‌های زیادی را کسب کرده اند که بسیار ارزشمند به حساب می‌آید و نشان از همت، تلاش و پشتکار فراوان آنها دارد.

این مسوول خاطرنشان کرد: نقش سازمان‌های مردم نهاد در حوزه تغییر باورهای جامعه بسیار مهم ارزیابی می‌شود و آنها می‌توانند کمک شایانی را در توسعه، توانمندی، رشد و کمال ناشنوایان داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه که عمده علل این بیماری، موضوعات پزشکی است، بیان کرد: بیشترین تعداد ناشنوایان در سطح شهرستان قزوین و کمترین آن در شهرستان آوج هستند و تعداد این افراد در مناطق روستایی بیشتر از مناطق شهری است که باید به صورت ویژه مورد توجه قرار بگیرد.

مدیر کل بهزیستی استان قزوین گفت: خوشبختانه در حال حاضر در دامنه سنی کمتر از ۶ سال تعداد ناشنوایان بسیار پایین و کنترل شده است ولی در رده سنی ۱۸ تا ۶۵ و بیشتر از آن آمار بیماران بالا است و باید اقدامات زیادی در حوزه توانمندسازی آنها انجام شود.

وارثی افزود: ناشنوایان از یک محدودیت جدی در حوزه اشتعال، ازدواج و تحصیل برخوردار هستند که امیدواریم با همکاری دستگاه‌های اجرایی و خیران این مشکلات برطرف شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز