مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری قزوین:

سلامت زنان باید در دو بُعد روحی و جسمی مورد توجه قرار گیرد

۱۳۹۹/۰۷/۱۰ - ۱۳:۱۲:۰۰
کد خبر: ۱۰۶۶۸۴۷
سلامت زنان باید در دو بُعد روحی و جسمی مورد توجه قرار گیرد
مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری قزوین گفت: با توجه به نقش و اهمیت زنان در پرورش فرزندان و تاثیرگذاری بر نهاد خانواده باید سلامت آنها در دو بعد روحی و جسمی مورد توجه دستگاه‌های متولی قرار گیرد.

به گزارش برنا از قزوین؛ صدیقه ربیعی در جلسه هماهنگی برنامه‌های هفته ملی سلامت بانوان که در استانداری قزوین برگزار شد، بر اهمیت استفاده از ظرفیت این هفته برای توجه و تمرکز بر سلامت زنان از طریق اطلاع رسانی به گروه‌های مختلف مربوط در این زمینه، تاکید کرد.

وی با بیان اینکه سلامت زنان یک رکن اصلی است و در صورت آسیب مادر خانواده، کل خانواده در معرض آسیب قرار خواهد گرفت،  اظهار داشت: زنان به عنوان ستون اصلی جامعه و سیاست‌گذاران نهاد ارزشمند خانواده باید در مقابله با وضعیت پیش آمده از کرونا هوشمندانه عمل کنند.

ربیعی با اشاره به هفته ملی سلامت بانوان، تصریح کرد: باید برنامه ریزی درستی ویژه بانوان خانه‌دار و شاغل در سطح استان تعریف کنیم که در طول سال و در همه مناطق شهری و روستایی قابل اجرا باشد.

وی اضافه کرد: هفته سلامت، فرصت بسیاری مناسبی برای حساس‌سازی بانوان نسبت به سلامت خود است و در این خصوص از متولیان این امر به‌ویژه ادارات ورزش و جوانان، آموزش و پرورش و دانشگاه علوم پزشکی انتظار می‌رود نهایت تلاش خود را برای ارتقای سلامت و افزایش تحرک بدنی بانوان داشته باشند.

این مسوول افزود: مدیریت مناسب جامعه بانوان در زمان‌های بحرانی در سلامت روحی و روانی خانواده تاثیر بسزایی دارد و سایر اعضای خانواده را در رویارویی با این وضعیت مقاوم‌تر می‌سازد.

وی خاطرنشان کرد: مراقبت و آموزش‌های عمومی، بهداشتی و سلامتی برای زنان خانه‌دار به عنوان گروه مهمی از جامعه برای پیشگیری از بیماری کرونا لازم و ضروری است.

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری قزوین تاکید کرد: با توجه به شیوع کرونا و تاثیر آن بر نحوه و شکل اجرای این برنامه‌ها سعی می‌کنیم این تهدید را به یک فرصت برای تعریف برنامه‌های جدید با رویکردهای مختلف تبدیل کنیم تا آحاد مختلف جامعه از این برنامه‌ها بهره‌مند شوند.

وی خاطرنشان کرد: در کنار سلامت جسمی بانوان باید به سلامت روان آنها نیز بیش از پیش توجه کنیم چون سلامت روان در کنار سلامت جسم، سبب تحکیم خانواده می‌شود و آسیب یکی از آنها موجب نقصان دیگری خواهد شد.

۲۴ تا ۳۰ مهرماه به‌عنوان هفته ملی سلامت زنان نامگذاری شده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز