تدوین برنامه جامع نظارت و بازرسی قضایی در استان قزوین

۱۳۹۹/۰۷/۱۲ - ۲۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۶۸۰۵۷
تدوین برنامه جامع نظارت و بازرسی قضایی در استان قزوین
دادستان عمومی و انقلاب قزوین از تدوین برنامه جامع نظارت و بازرسی قضایی ویژه پاییز ۹۹ برای احیای حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم خبر داد.

به گزارش برنا از قزوین؛ محمد قاسمی دادستان عمومی و انقلاب قزوین گفت: بر اساس قوانین، برخی از مراکز تحت نظارت دستگاه قضایی قرار دارند و در طی سال، بازرسی از این مراکز به صورت نوبه‌ای و سرزده انجام می‌شود و بر اساس برنامه جامع تدوین شده، در پاییز امسال این بازرسی‌ها برای احیای حقوق عامه، صیانت از حقوق شهروندی، حفظ کرامت انسانی و پیشگیری از وقوع جرم صورت می‌گیرد.

وی افزود: هدف از برنامه تدوین شده، رفع نواقص و کمبودها، بهبود وضع فعلی و تقویت نقاط قوت است و یقیناً هر چقدر نظارت‌ها افزایش یابد، کیفیت ارائه خدمات مطلوب‌تر خواهد شد.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین گفت: اگر در بازرسی‌ها تخلف یا جرمی کشف شود، قطعا برخورد قانونی انجام می‌شود.

به گفته قاسمی، این بازرسی‌ها صرفاً به مراکز خارج از دستگاه قضایی معطوف نمی‌شود، بلکه نظارت و بازرسی درون سازمانی از جمله شعب تحقیق دادسرای قزوین، دادسرا‌های شهرستان ها، حوزه‌های قضایی بخش هم در این برنامه جامع در دستور کار قرار دارد و بهبود کیفیت ارائه خدمات در دستگاه قضایی نیز در این برنامه با جدیت پیگیری می‌شود.

این مقام قضایی استان گفت: در این برنامه زمان‌بندی شده، بازدید از مراجع انتظامی از جمله کلانتری‌ها و پاسگاه ها، مراکز پلیس‌های تخصصی، مراکز ترک اعتیاد، پارکینگ خودرو‌های توقیفی، زندان‌های استان، مراکز تحت پوشش سازمان بهزیستی، شعب دادسرای مرکز استان، دادسرا‌ها و حوزه‌های قضایی بخش و همچنین برگزاری نشست‌های قضایی و دوره‌های آموزشی ویژه ضابطین قضایی تدوین شده است که در موعد مقرر اجرایی می‌شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز