جانشین ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا در استان:

دشمن شماره یک کرونا ماسک است

۱۳۹۹/۰۷/۱۴ - ۱۰:۰۲:۳۹
کد خبر: ۱۰۶۸۷۸۹
دشمن شماره یک کرونا ماسک است
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین گفت: واحدهای صنفی استان که رعایت نکات بهداشتی و اجرای پروتکل‌های اعلام شده را برای پیشگیری از ویروس کرونا جدی نگیرند، پلمپ و تعطیل می‌شوند.

به گزارش برنا از قزوین؛ منوچهر حبیبی در نشست مقابله با ویروس کرونا با تاکید بر ضرورت افزایش نظارت برای اجرای پروتکل های بهداشتی در سطح بازار و فروشگاه ها، تاکسی ها و اتوبوس های ناوگان حمل و نقل عمومی درون شهری و برون شهری، افزود: اگر بازار، اصناف و حمل و نقل عمومی ملزم به رعایت پروتکل‌های بهداشتی شوند و کنترل و نظارت بهتری روی آنها صورت گیرد قطعا میزان ابتلا به کرونا در قزوین کاهش چشمگیری پیدا خواهد کرد.

وی ادامه داد: در حال حاضر بیش از ۵۰ درصد ظرفیت آی سی یو بیمارستان‌های استان در اختیار بیماران کرونایی قرار دارد بنابراین باید از ظرفیت بیمارستان ارتش برای پذیرش بیماران غیرکرونایی استفاده شود.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین با بیان این مطلب که دشمن شماره یک کرونا ماسک است، اظهار داشت: استفاده از ماسک‌ باید از درب منازل ضروری باشد نه اینکه صرفا در هنگام ورود به ادارات و بانک‌ها از آن استفاده شود.

وی تاکید کرد: این هفته در شرایط کنترل ویژه‌ای در خصوص مقابله با کرونا قرار دارد، به منظور کنترل شیوع و وضعیت فوق قرمز کرونا در استان محدودیت‌های یک هفته‌ای لحاظ شده که از عموم جامعه و شهروندان درخواست داریم که حداکثر رعایت نکات را داشته باشند.

این مسئول یادآور شد: به دلیل شرایط فوق قرمز کرونایی در استان قزوین به منظور حفظ سلامت عزاداران و مردم عزیز استان هیچ برنامه، مراسم، تجمع و پیاده‌روی به مناسب اربعین حسینی نداریم و سعی مجموعه مدیران استانی این است که از ظرفیت فضای مجازی برای برپایی آئین های عزاداری اربعین استفاده شود.

حبیبی اظهار داشت: فرمانداران شهرستان‌های استان قزوین وضعیت بیماری کویید ۱۹ را باید با جدیت بیشتری پیگیری و دنبال کنند و از وضعیت شهرستان‌های استان نباید غافل بود، همانقدر که به وضعیت شهر قزوین اشرافیت داریم باید چند برابر آن نسبت به شهرستان‌های استان حساسیت داشته باشیم.

معاون سیاسی  امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین با اشاره به این نکته که اگر رعایت پروتکل‌ها از ۹۰ درصد پایین‌تر باشد بی‌تاثیر خواهد بود، خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۶۰درصد عموم جامعه پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند ولی همان ۴۰ درصدی که نسبت به بیماری کرونا و رعایت پروتکل‌های بهداشتی بی‌تفاوت هستند زحمات آن ۶۰ درصد را بی‌تاثیر می‌کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز