دستورالعمل‌های بهداشتی بازگشایی مهدهای کودک قزوین اعلام شد

۱۳۹۹/۰۷/۱۵ - ۱۶:۳۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۶۹۶۲۳
دستورالعمل‌های بهداشتی بازگشایی مهدهای کودک قزوین اعلام شد
معاون امور اجتماعی بهزیستی قزوین گفت: دستورالعمل های بهداشتی بازگشایی مهدهای کودک در استان قزوین اعلام شد و مقرر شد این مراکز با رعایت کامل دستورالعمل‌ها اقدام به بازگشایی کنند.

به گزارش برنا از قزوین؛ معاون امور اجتماعی بهزیستی قزوین با اعلام این خبر گفت: در راستای حمایت از خانواده هایی که به دلایل مختلف اعم از شاغل بودن مادران ناگزیر به نگهداری فرزندشان در مهد هستند و همچنین حفظ سلامتی کودکان، مجوز بازگشایی و فعالیت مجدد مهدهای کودک قزوین با رعایت دستورالعمل های بهداشتی برقرار شده است. 

پری میرزایی اظهار داشت: در مناطق قرمز پذیرش برای کودکان زیر چهار سال، با یک سوم ظرفیت و برای کودکان ۵ و ۶ سال، با نصف ظرفیت با اولویت مادران شاغل است.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان قزوین با اشاره به مهم ترین دستورالعمل هایی که مهدهای کودک موظف به اجرای آن هستند،خاطرنشان کرد: ضد عفونی کامل مهد کودک شامل تجهیزات، اسباب بازی ها، محیط و کلیه مکان ها به ویژه سرویس های بهداشتی قبل از بازگشایی و در پایان هرروز ، عدم استفاده ار فضاهای بازی مشترک مانند تاب، سرسره، حوض توپ و تعطیلی برنامه ها و فعالیت هایی که نیاز به تحرک بالا هستند از مهم ترین وظایف مهدهای کودک در رعایت دستورالعمل ها است.

این مسئول تصریح کرد: از دیگر وظایف مهاد کودک در این دوران حضور کارکنان با وسایل و تجهیزات بهداشتی نظیر دستکش و ماسک، تهیه و در اختیار قراردادن مواد ضدعفونی کننده به پرسنل، نظارت ویژه مربیان بر شست و شوی صحیح دست کودکان و موارد نظافتی، به همراه داشتن ماسک و وسایل نظافت انفرادی توسط کودکان در کیفی مخصوص و خارج کردن کفش ها از محیط داخلی مهد و عدم حضور اولیا و اشخاص متفرقه در محیط مهد کودک است.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان قزوین افزود: با توجه به اینکه نظارت بر فعالیت مهد های کودک یکی از وظایف سازمان بهزیستی است، ناظران و بازرسان این اداره کل به صورت دوره ای نسبت به بازدید از مهد های کودک اقدام نموده و از رعایت پروتکل های بهداشتی اطمینان حاصل می کنند و در صورت مشاهده موارد تخلف، نامبردگان به سیستم های نظارتی معرفی می شوند.

در حال حاضر ۶۳ مهدکودک درسطح استان مشغول به فعالیت می پردازند.

نظر شما