مسافرت، دومین عامل ابتلا به کرونا در قزوین

۱۳۹۹/۰۷/۱۷ - ۲۰:۱۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۷۰۴۹۴
مسافرت، دومین عامل ابتلا به کرونا در قزوین
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: بعد از تماس مستقیم با بیماران مبتلا به کرونا، مسافرت دومین عامل ابتلا به کرونا در استان بوده است.

به گزارش برنا از قزوین؛ علی اکبر کرمی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قزوین با اعلام هشدار درباره افزایش سفر‌های آخر هفته، گفت: بعد از تماس مستقیم با بیماران مبتلا به کرونا، مسافرت دومین عامل ابتلا به کرونا در سطح استان قزوین بوده است.

وی افزود: تجربه نشان داده است که بسیاری از افرادی که به مسافرت می‌روند، بلافاصله بعد از بازگشت از سفر به ویروس کرونا مبتلا و بستری می‌شوند.

کرمی با بیان این که ظرفیت تمامی تخت‌های بیمارستان استان تکمیل شده است، گفت: ۴۰۰ تخت در استان برای بیماران کرونایی در نظر گرفته شده بود که در حال حاضر با توجه به افزایش بستری‌ها تخت خالی برای بستری بیماران جدید وجود ندارد.

وی ادامه داد: ۶۰ تخت نیز برای بیماران کرونایی، در بخش مراقبت‌های ویژه در نظر گرفته شده بود که ظرفیت این تخت‌ها هم تکمیل شده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی درباره آخرین وضعیت کرونا در استان عنوان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ۷ فوتی با علائم قطعی کرونا داشتیم و با ابتلای بیش از ۶۰ بیمار جدید، تعداد کل بستری‌ها در استان به بیش از ۳۵۰ نفر رسید.

وی افزود: ۶۰ نفر از بیماران، در بخش مراقبت‌های ویژه بستری و ۳۸ بیمار نیز به دستگاه‌های کمک تنفسی متصل هستند و ۸ نفر نیز در انتظار دریافت خدمات بخش مراقبت‌های ویژه هستند.

کرمی با توصیه به رعایت شیوه نامه های بهداشتی خاطرنشان کرد: بیماری کرونا قشر و سن خاصی را نمی‌شناسد و همه باید برای پیشگیری اقدام کنند.

وی ادامه داد: متاسفانه همکاران ما در بیمارستان ها، پس از چندین ماه تلاش و کار مداوم، از توانایی لازم برای ارائه خدمات به بیماران کرونایی برخوردار نیستند.

نظر شما