جانشین ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا در استان:

محدودیت‌ها و برخوردها به شدت اعمال خواهد شد

۱۳۹۹/۰۷/۲۰ - ۱۱:۰۳:۳۳
کد خبر: ۱۰۷۱۵۴۷
محدودیت‌ها و برخوردها به شدت اعمال خواهد شد
جانشین ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در استان گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته ۴۵ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در سطح استان پذیرش شده و مجموع بیماران بستری در بیمارستان‌ها به ۳۲۹ نفر رسیده است.

به گزارش برنا از قزوین؛ منوچهر حبیبی با اشاره به وضعیت کرونا در استان اظهار کرد: بنا به پیشنهاد ستاد کرونای استان و تایید وزرای بهداشت و کشور از امروز تا پایان هفته محدودیت‌هایی را در سطح استان برای مهار ویروس کرونا اعمال خواهیم کرد.

وی افزود: براساس محدودیت‌ها کرونایی در استان، دانشگاه‌ها، مدارس، حوزه‌های علمیه، آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای و زبانسراها و کتابخانه‌ها به صورت مجازی برگزار خواهد شد و هیچ گونه کلاس درس حضوری برگزار نمی‌شود.

جانشین ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در استان قزوین تصریح کرد: سینماها و مراکز مشابه نیز طی هفته جاری تعطیل خواهند بود؛ همچنین موزه‌ها، باغ موزه‌ها، تالارهای پذیرایی، آرایشگاه‌های زنانه و سالن‌های زیبایی هم تعطیل هستند و هرگونه برگزاری مراسم اجتماعی، فرهنگی، مذهبی و همایش‌ها به صورت کامل ممنوع خواهد بود.

 وی با اشاره به آمار مبتلایان به کرونا در استان عنوان کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته ۴۵ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در سطح استان پذیرش شده و مجموع بیماران بستری در بیمارستان‌ها به ۳۲۹ نفر رسیده است.

این مقام مسئول بیان کرد: هم اکنون ۸۹ بیمار کرونایی در بخش مراقبت‌های ویژه بستری بوده که ۳۷ نفر از آنها به دستگاه کمک تنفسی متصل هستند؛ ضمن اینکه در ۲۴ ساعت گذشته متاسفانه دو نفر در اثر ابتلا به کرونا فوت کردند.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه هیچ‌گونه دارو و واکسنی برای این ویروس تاکنون کشف نشده؛ لذا تنها راه مقابله با ویروس کرونا مراعات اصول بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری‌ اجتماعی است.

حبیبی بیان کرد: متاسفانه طی هفته‌های اخیر میزان استفاده از ماسک و رعایت پروتکل‌های بهداشتی به حداقل ممکن خود در سطح استان رسیده و نزدیک به ۴۵ تا ۵۰ درصد هم شهری‌های قزوینی این نکات را رعایت نمی‌کنند و بدین ترتیب حق کسانی که این موارد را رعایت می‌کنند ضایع می‌شود.

وی عنوان کرد: از هفته گذشته برخوردها را به ویژه در حوزه بازار و رانندگان تاکسی تشدید کردیم که لازم است از دو قشر هیئات مذهبی و ائمه جمعه که برای حفظ سلامت مردم به دستورالعمل‌های ستاد در مراسم اربعین توجه کرده و نماز جمعه و مراسمات را نیز تعطیل کردند، تقدیر ویژه داشته باشیم.

جانشین ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در استان عنوان کرد: از دو گروه نیز به شدت گله‌مند هستیم که شامل بازار و صنوف و دیگری رانندگان تاکسی هستند که اتفاقاً بیشترین آمار کرونایی و مرگ و میر را در این دو حوزه داشتیم به طوری که هشت نفر از رانندگان تاکسی در اثر ابتلا به بیماری کرونا جان خود را از دست دادند؛ ضمن اینکه چند برابر این آمار به بیماری کرونا مبتلا شدند.

وی اضافه کرد: تعداد زیادی از بازاریان و خانواده آنها بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند؛ اما باز شاهد هستیم که دو قشر بازار و صنوف و رانندگان تاکسی کمترین مراعات را در اصول و پروتکل‌های بهداشتی دارند.

این مقام مسئول گفت: از امروز محدودیت‌ها و برخوردها به شدت اعمال خواهد شد و ستاد کرونای کشور فردا جلسه ویژه‌ای خواهد داشت و استفاده از ماسک را در تهران و در ادامه بقیه استان‌های کشور اجباری است؛ لذا  همه هم استانی‌ها با ماسک از منزل خارج شوند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز