رییس شورای اطلاع رسانی استان:

گفتمان سازی واحدی علیه کرونا در سطح جامعه شکل بگیرد

۱۳۹۹/۰۷/۲۳ - ۱۱:۰۸:۰۰
کد خبر: ۱۰۷۲۹۱۳
گفتمان سازی واحدی علیه کرونا در سطح جامعه شکل بگیرد
رییس شورای اطلاع رسانی استان قزوین گفت: باید گفتمان سازی واحدی علیه کرونا در سطح جامعه شکل بگیرد تا با فرهنگ سازی و اعتمادآفرینی برای مقابله با این بیماری اقدام شود.

به گزارش برنا از قزوین؛ منوچهر حبیبی رییس شورای اطلاع رسانی استان افزود: امروزه کرونا به یک موضوع عالم گیر تبدیل شده و علم و طبابت در مقابل آن زانو زده و نتوانسته است هیچ دارو و واکسنی را برای آن کشف کند.

وی افزود: نتایج و تحقیقات پژوهشی مختلف در مورد کرونا نیز نشان می‌دهد که این بیماری بسیار پیچیده و خطرناک است و اگر دستورالعمل‌های مقابله با آن رعایت نشود مشکلات بیشتری به وجود می‌آید.

این مسئول گفت: در موج سوم شیوع کرونا شاهد اوج گرفتن این بیماری و از دست دادن تعداد زیادی از هموطنان هستیم و راهی به جز همراهی مردم برای مقابله با آن نداریم بنابراین باید مردم رعایت اصول بهداشتی را در دستور کار داشته باشند.

حبیبی با بیان اینکه تعطیلی و محدودیت راه مقابله با کرونا نیست، ادامه داد: باید با همراهی و کمک مردم با این بیماری مقابله کنیم و شیب آن را کند و نزولی نماییم.

حبیبی اضافه کرد: با توجه به این موضوع، مسوولیت شورای اطلاع سانی، فعالان فضای مجازی، اصحاب رسانه، خبرگزاری‌ها و نشریات بسیار سنگین‌تر است و باید با ایجاد گفتمانی واحد در این زمینه اقدام کنند.

معاون استاندار گفت: فرهنگ سازی و اعتمادآفرینی نیز در این زمینه بسیار حایز اهمیت است تا مردم با عزم جدی‌تری، دستورالعمل‌های بهداشتی را در سطح جامعه رعایت کنند.

حبیبی گفت: این اقدامات اگر صورت نگیرد کرونا حتما ایجاد مشکل خواهد کرد و اتفاقات ناگوار بیشتری را در سطح جامعه و میان خانواده‌ها رقم خواهد زد.

وی با اشاره به ظرفیت‌های رسانه‌ای استان، گفت: رسانه‌ها در شکل گیری افکار عمومی نقش زیادی دارد و شفاف سازی و پرسشگری از وظایف انکار ناپذیر و رسالت‌های آنها است.

حبیبی با بیان اینکه ظرفیت رسانه‌ای خوبی در استان وجود دارد و باید آنها را ساماندهی کنیم، افزود: برآیند این ظرفیت باید اقناع افکار عمومی و پوشش جامع و کاملی از رویدادها در سطح استان باشد که با نظارت و ارزیابی دقیق رسانه‌ها از سوی خانه مطبوعات و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی تحقق خواهد یافت.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز