توزیع انسولین قلمی در قزوین

۱۳۹۹/۰۷/۳۰ - ۰۹:۱۵:۱۰
کد خبر: ۱۰۷۶۱۳۲
توزیع انسولین قلمی در قزوین
انسولین قلمی برای رفع نیاز بیماران دیابتی، در ۱۹ داروخانه شبانه روزی استان قزوین توزیع می‌شود.

به گزارش برنا از قزوین؛ معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: انسولین‌های قلمی در داروخانه روزانه سلامت مستقر در بیمارستان ولایت، داروخانه هلال احمر در قزوین و داروخانه دکتر مهران در تاکستان هم این دارو را در اختیار مصرف کنندگان قرار می‌دهند.

او افزود: در این دوره از توزیع انسولین قلمی نیازی به ورود به سامانه TTAC و ثبت کد ملی مصرف کننده نیست.

به گفته معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی قزوین، انسولین قلمی برای مصرف ۱۵ روز در اختیار بیماران نیازمند این دارو قرار می‌گیرد.

قجر بیگی با بیان اینکه انسولین قلمی، جزو دارو‌های گران قیمت است که ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی به آن تعلق می‌گیرد، تصریح کرد: با توجه به تحریم‌ها و محدودیت این دارو در کشور، برای جلوگیری از سوء استفاده سودجویان، معاونت غذا و دارو برای در دسترس بودن انسولین قلمی در بازار از بیماران خواست تا هنگام خرید دارو، وارد سامانه TTAC شوند و کد ملی خود را ثبت کنند.

او افزود: انسولین قلمی در بازار محدود است، اما فرم ویالی این دارو در داروخانه‌ها موجود است که بیماران با تجویز پزشک می‌توانند مصرف کنند.

قجر بیگی گفت: که انسولین قلمی با قلم قابل استفاده مجدد در ایران تولید شده و در حال ورود به سبد پخش شرکت‌های دارویی و ارسال برای داروخانه هاست.

نظر شما