مدیرکل ورزش و جوانان قزوین:

سرانه ورزشی موجود در استان کمتر از سایر استانها است

۱۳۹۹/۰۷/۳۰ - ۱۵:۰۹:۲۷
کد خبر: ۱۰۷۶۱۴۲
سرانه ورزشی موجود در استان کمتر از سایر استانها است
مدیرکل ورزش و جوانان استان: سرانه ورزشی موجود در استان حدود ۶۰ سانتی متر به ازای هر نفر و نسبت به استان‌های مجاورکمتر است.

به گزارش برنا از قزوین؛ عباس علایی مقدم گفت: سرانه ورزشی موجود در استان حدود 60 سانتی متر به ازای هر نفر است و قزوین نسبت به سایر استان های مجاور از سرانه پایینی برخوردار است.

وی افزود: با توجه به مصوبه مجلس درباره افزایش اعتبارات ناشی از مالیات بر ارزش افزوده، بودجه جاری ورزش استان در سال های گذشته رشد خوبی داشته است.
 
مدیرکل ورزش و جوانان استان گفت: در حال حاضر 37 پروژه نیمه تمام ورزشی و 40 پروژه تعمیراتی نیز در استان وجود دارد.
 
علایی مقدم تصریح کرد: امسال 6 پروژه چمن مصنوعی در اقصی نقاط استان افتتاح شده و تا پایان سال نیز 8 سالن ورزشی در استان افتتاح خواهد شد.
 
وی افزود: دو پروژه ورزشی استان، ملی هستند و بیش از 200 میلیارد تومان برای تکمیل آن ها نیاز است.
 
به گفته مدیرکل ورزش و جوانان استان ؛ تا پایان سال نود و هشت 85 هزار نفر از ورزشکاران استان سازمان دهی و بیمه شدند اما امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا، ورزش قهرمانی استان کمرنگ شده است.
 
علایی مقدم افزود: بیش از 260 هزار نفر نیروی سازمان نیافته ورزشکار در استان داریم که این رقم با توجه به گسترش ورزش همگانی، افزایش داشته است.
 
وی بیان کرد: استعدادیابی در دستور کار هیئت های ورزشی استان قرار گرفته و با برگزاری مسابقات استعدادیابی در استان، ورزشکاران نمونه در رشته های مختلف ورزشی به تیم های ملی معرفی خواهند شد.
 
مدیرکل ورزش و جوانان استان به تشکیل ستاد بازی های آسیایی در استان اشاره کرد و گفت: هدف ما این است که با تشکیل ستاد بازی های آسیایی در معاونت ورزش، 8 ورزشکار از استان به بازی های آسیایی اعزام تا بتوانیم 4 مدال رنگارنگ کسب کنیم.
 
علایی مقدم افزود: با بهبود وضعیت کرونا در کشور، تمرینات تیم های ملی نیز آغاز خواهد شد و ورزشکاران استان نیز برای شرکت در بازی های آسیایی تمرینات خود را آغاز خواهند کرد.
 
وی گفت: 129 قهرمان در استان شناسایی و هیئت های ورزشی مجاب شده اند که نیازهای قهرمانان را برآورده کنند.
 
مدیرکل ورزش و جوانان استان به اثراث منفی کرونا بر ورزش استان اشاره کرد و گفت: اگر چه کرونا اثرات منفی بر روی برخی از ورزش ها در استان گذاشت اما با راه اندازی پویش ورزش در خانه، توسعه ورزش بانوان، بازگشایی و نظارت بر باشگاه های ورزشی، اقدامات خوبی برای توسعه ورزش در استان انجام دهیم.
 
علایی مقدم ادامه داد: برای جلوگیری از ضرر هنگفت باشگاه داران، اجاره بهای باشگاه های دولتی و بخشی از باشگاه های خصوصی بخشیده شد و تا به امروز 800 پرونده دریافت تسهیلات کرونایی ورزشی در استان تشکیل شده است.
 
وی با اشاره به آزادسازی بخشی از ورزشگاه تختی در قزوین گفت: محله های جنوب شهر قزوین نیازمند فضای ورزشی هستند و در آینده نزدیک برخی از سالن های ورزشی استان در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.
 
مدیرکل ورزش و جوانان استان افزود: برخی از وسایل ورزشی برای مناطق محروم استان خریداری شده و در آینده نزدیک در اختیار آنها قرار خواهد گرفت.
 
علایی مقدم به اقدامات صورت گرفته برای ورزش معلولان نیز اشاره کرد و گفت: سعی کردیم در پروژه های ورزشی ، برای معلولان مناسب سازی صورت گیرد و به میزانی که به افراد سالم جایزه تعلق می گیرد برای افراد معلول هم به همان اندازه باشد.
 
وی افزود: برای بهبود وضعیت اشتغال جوانان طی تفاهم صورت گرفته با صندوق کارآفرینی امید، اعطای وام به جوانان کارآفرین در دستور کار قرار گرفته است.
 
این مسئول گفت: 71 سازمان مردم نهاد در استان وجود دارد و 10 سازمان نیز در حال تشکیل شدن است که در بسیاری از امورات اجتماعی در حال فعالیت هستند.

 

نظر شما
پرونده ویژه