رئیس پلیس راهور استان قزوین:

اصلاح رفتارهای ترافیکی مردم نیازمند آموزش و فرهنگ سازی است

۱۳۹۹/۰۸/۰۱ - ۱۶:۵۴:۰۲
کد خبر: ۱۰۷۶۹۴۰
اصلاح رفتارهای ترافیکی مردم نیازمند آموزش و فرهنگ سازی است
رئیس پلیس راهور استان قزوین گفت: اصلاح رفتارهای ترافیکی و کاهش سوانح رانندگی نیازمند استفاده از تجهیزات نوین و تداوم آموزش و فرهنگ سازی در سطوح مختلف جامعه است.

به گزارش برنا از قزوین، سرهنگ مهرداد حسن پور در نشستی که به مناسبت هفته نیروی انتظامی با حضور لطف الله سیاهکلی رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین در مرکز راهور قزوین برگزار شد اظهارداشت: پلیس در عرصه های مختلف خدمات متنوعی به مردم ارائه می کند اما گاهی به دلیل ضعف در اطلاع رسانی همه شهروندان در جریان کارهای انجام نشده قرار نمی گیرند. 

وی بیان کرد: برای نهادینه شدن فرهنگ رانندگی باید با کمک رسانه ها و تولید محتوای آموزشی زمینه مشارکت شهروندان در کارها را مهیا کنیم و در این راستا بهر ه گیری از دیدگاه همه مردم ضروری است.

رئیس پلیس راهور استان قزوین تصریح کرد: خوشبختانه با اقدامات موثر فرهنگی شاهد بهبود وضعیت رانندگی در استان هستیم و در پلیس راهور نیز با ابزارهای تشویقی سعی می کنیم رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی توسط شهروندان بیشتر شود.

سرهنگ حسن پور اضافه کرد: در حوزه پلیس راهور خدمات زیادی ارائه می شود که شماره گذاری، اجراییات، صدور گواهینامه رانندگی، صدور خلافی، آزمون گواهینامه راهنمایی و رانندگی از جمله آنهاست اما شهروندان فقط فکر می کنند کار پلیس راهنمایی فقط جریمه کردن متخلف است.

سرهنگ حسن پور یادآورشد: قزوین می تواند پایلوت اجرای طرح های فرهنگی آموزش رانندگی و موتورسواری و استفاده از کلاه ایمنی باشد و امیدواریم با کمک برخی دستگاهها مانند شهرداری بتوانیم با توزیع کلاه ایمنی رایگان در فرهنگ سازی پیشگام باشیم و به کاهش سوانح کمک کنیم.

وی اظهارداشت: باید از نیروی انسانی خود به عنوان سرمایه های ارزشمند صیانت کنیم و  پلیس خود باشیم و فرهنگ استفاده از کلاه ایمنی برای موتورسواران و بستن کمربند ایمنی در خودرو را نهادینه کنیم و دنبال رفتار قانون مند در رانندگی خودرو و موتورسیکلت باشیم و قزوین را پایلوت فرهنگ رانندگی کنیم.

رئیس پلیس راهور قزوین تصریح کرد: فرهنگ سازی نیازمند همکاری رسانه هاست اما گاهی صدا و سیما برای پخش برنامه های تولید شده درخواست هزینه های سنگینی دارد که انتظار داریم این رویکرد اصلاح شود تا با تعامل رسانه ملی بتوانیم رفتار ترافیکی مردم را اصلاح کنیم.

سرهنگ حسن پور اظهارداشت: با تداوم آموزشها شاهد تغییر رفتار شهروندان هستیم و با سخت گیری در صدور گواهینامه تلاش شده تا اگر فردی گواهینامه دریافت کرد حتما از توانایی و مهارت بالایی در رانندگی برخوردار باشد تا شاهد کاهش حوادث باشیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز