مدیرکل امور زندان های استان قزوین:

زندان قزوین را به آموزشگاه نیکی ها تبدیل خواهیم کرد

۱۳۹۹/۰۸/۰۳ - ۱۰:۴۴:۲۶
کد خبر: ۱۰۷۷۳۵۹
زندان قزوین را به آموزشگاه نیکی ها تبدیل خواهیم کرد
مدیرکل امور زندان های استان قزوین گفت: در صورت تامین اعتبار و کمک به توسعه فضای فیزیکی و تقویت کارهای فرهنگی تلاش می کنیم زندان قزوین را به آموزشگاه نیکی ها و یک ندامتگاه واقعی تبدیل کنیم.

به گزارش برنا از قزوین، حمیدرضا جهانگیری مدیرکل  امور زندان های استان قزوین در بازدید نمایندگان استان از بخش های مختلف زندان مرکزی قزوین اظهار کرد: در استان  چهار مرکز تامینی و تربیتی شامل زندان مرکزی، کانون اصلاح و تربیت زندان بویین زهرا و اردوگاه حرفه آموزی داریم که اقدمات فرهنگی و آموزشی موثری برای همه زندانیان محبوس پیش بینی شده تا زندان بتواند افراد را نادم و اماده بازگشت بهتر به جامعه کند.

مدیرکل امور زندان های استان قزوین تصریح کرد: مهمترین مشکل ما فرسودگی و قدیمی بودن زندانهای استان است که برای بازسازی و تعمیر و اجرای طرح توسعه نیازمند کمک مسئولان استان و نمایندگان مجلس هستیم.

وی افزود: زندانهای استان بیش از ۴ دهه قدمت دارد و قرار گرفتن ان در بافت مرکزی چوبیندر از چالش های جدی است که انتقال زندان حدود ۶ میلیارد تومان اعتبار و شاید ۱۵ سال زمان  نیاز دارد و بدون کمک نمایندگان نمی توان آن را عملیاتی کرد.

جهانگیری تصریح کرد: در کشور ۵۹ ندامتگاه در ردیف دریافت اعتبار برای جابجایی قرار گرفته اند و دراستان هم زمینی برای  این جابجایی پیش بینی و نقشه نهایی تهیه شده و امیدواریم به سرانجام برسد.

وی گفت: زندانبانی شغل بسیار حساس وطاقت فرسات  و امیدواریم نسبت به وضعیت حقوق و معیشت همکاران ما اقدام جدی شود.

مدیرکل امور زندان های استان قزوین اظهار داشت: محدودیت فضای زندان و تراکم جمعیت. نبوددفضای ورزشی  و کمبود اعتبار و مکان نامناسب و فرسودگی از مهمترین چالش هایی است که برای رفع ان باید اقدام شود.

جهانگیری بیان کرد: رفع مشکلات حفاظت فیزیکی بیش از سه میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد و برای تامین فضای ورزشی هم نیازمند حمایت مالی هستیم تا به سلامت زندانیان توجه بیشتری شود.

وی گفت: یک‌کارگاه اشتغال برای زندانیان به مساحت ۷۰۰ متر در دست اقدام است و طرح توسعه خوابگاهی به ظرفیت ۳۰۰ نفر هم در دستور کار قرار دارد.

کرونا در زندان کنترل شده است

جهانگیری اضافه کرد: فعالیتهای مراقبت بهداشتی در زندان با جدیت پیگیری می شود و در گذشته ۸ نفر بیمار مثبت داشتیم که پس از قرنطینه این وضعیت کنترل شد و امروز هیچ زندانی کرونایی در استان نداریم.

وی گفت: در صورت اعزام زندانی به مرخصی پس از بازگشت افراد نسبت به قرنطینه ۱۴ روزه اقدام می شود تا الودگی احتمالی وارد زندان نشود.

در ادامه نمایندگان استان قزوین از بخش های بهداشت و درمان و واحد قرنطینه محبوسان، کلاس های آموزشی و سواد آموزی مددجویان، واحد اشتغال بسته بندی و استودیوی تلویزیونی زندان مرکزی قزوین بازدید کردند.

بدلیل محدودیت کرونا از دیدار حضوری زندانیان با نمایندگان جلوگیری شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز