مدیرعامل بنیاد برکت:

۴۷ هزار پروژه توسط بنیاد برکت در کشور اجرا شده است

۱۳۹۹/۰۸/۰۳ - ۱۶:۰۷:۰۹
کد خبر: ۱۰۷۷۶۵۰
۴۷ هزار پروژه توسط بنیاد برکت در کشور اجرا شده است
مدیرعامل بنیاد برکت گفت: تاکنون 47 هزار طرح مختلف عمرانی و زیربنایی در مناطق مختلف شهری و روستایی توسط بنیاد برکت اجرا شده و در روستاها نیز 60 هزار شغل ایجاد کرده است.

به گزارش خبرنگار برنا از قزوین، سید امیر حسین مدنی مدیرعامل بنیاد برکت در جلسه ای که ظهر شنبه با حضور استاندار و مجمع نمایندگان استان قزوین روز شنبه در استانداری برگزار شد اظهارداشت: ستاد اجرایی امام با ورود به عرصه محرومیت زدایی توانسته نقش مهمی در کاهش مشکلات این بخش داشته باشد و بنیاد برکت نیز با مشارکت در امور زیربنایی کارهای ارزشمندی انجام داده و کمک دولت است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر در حوزه اشتغالزایی و توانمند سازی هم توانسته ایم کارهای خوبی را عملیاتی کنیم و حجم کار زیاد شده اما همچنان با انگیزه در این راه گام برمی داریم.

مدنی تصریح کرد: بنیاد برکت در عرصه های ساخت مدرسه، مسجد، بیمارستان، راه روستایی، آبرسانی، راهسازی و مسکن محرومان اقدامات مهمی صورت داده و تاکنون 47 هزار پروژه عمرانی و زیربنایی را اجرا کرده است. 

مدیرعامل بنیاد برکت یادآورشد: توسط این بنیاد تاکنون بیش از 25 هزار پروژه تکمیل و تحویل داده شده که در این راستا 1400 باب مدرسه، 1100 مسجد، 600 طرح آبرسانی، ساخت 8 بیمارستان و 240 مرکز سلامت از اقدامات انجام شده است.

وی بیان کرد: در استان قزوین 21 مدرسه و 7 مسجد و چند خانه عالم توسط بنیاد برکت احداث شده که به نظر می رسد فعالیت در این استان مطلوب نبوده و جای کار بیشتری دارد.

مدنی اظهارداشت: در ایجاد اشتغال و راه اندازی کارگاههای تولیدی چند مدل کاری داریم که تاکنون 400 مجموعه سرمایه گذاری توسط بیناد برکت راه اندازی شده که سهم ما 49 درصد و بخش خصوصی 51 درصد بوده تا مشارکت بخش خصوصی بیشتر شود و در راستای حمایت از تولید هم توانسته ایم 110 واحد صنعتی راکد را احیا کنیم.

مدیرعامل بنیاد برکت بیان کرد: توجه به معیشت و اشتغال روستاها از رویکردهای مهم بنیاد برکت در شرایط کنونی است که در این راستا 10 هزار طرح در روستاها اجرا شده که هر طرح سه شغل مستقیم و 20 شغل غیر مستقیم ایجاد کرده است.

وی گفت: در سال گذشته نیز 30 هزار طرح اجرا شد و امسال هم اجرای 60 هزار طرح هدف گذاری شده که تاکنون 28 هزار طرح عملیاتی شده است.

مدنی اضافه کرد: در بخش روستایی سهم استان قزوین 113 طرح بوده که تلاش می کنیم این تعداد تا پایان امسال به 500 طرح افزایش یابد.

اجرای طرح اشتغالزایی در 8 هزار روستا

مدیرعامل بنیاد برکت اظهارداشت: بنیاد برکت در بیش از 8 هزار روستا نسبت به اجرای طرح های اشتغالزایی اقدام کرده که کارنامه موفقی در محرومیت زدایی محسوب می شود.

وی افزود: از مجموع 83 هزار شغل ایجاد شده تاکنون بیش از 60 هزار شغل توسط بنیاد برکت با اجرای طرح های مختلف محقق شده است.

مدنی در پاسخ به پیشنهاد رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین در خصوص مشارکت بنیاد در ایجاد شهرک تولید محتوای فنآوری و پایلوت شدن قزوین در طرح «دورا پزشکی» هم گفت: بنیاد در اجرای طرح دورا پزشکی تعداد 20 نقطه را پیش بینی کرده و قزوین هم می تواند آن را اجرا کند و برای احداث شهرک تولید محتوا هم پیگیری لازم را انجام خواهیم داد.

 وی گفت: در استان قزوین هم در بخش حمایت از بنگاههای اقتصادی تاکنون 4 مجموعه را حمایت کردیم و در بخش تسهیلاتی هم شش طرح را مورد توجه قرار دادیم تا به سرانجام برسد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز