رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین:

نیازمند تدوین سبک جدیدی از زندگی کرونایی در شرایط کنونی هستیم

۱۳۹۹/۰۸/۰۳ - ۱۹:۳۳:۵۵
کد خبر: ۱۰۷۷۶۷۴
نیازمند تدوین سبک جدیدی از زندگی کرونایی در شرایط کنونی هستیم
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین گفت: در شرایط کنونی باید با کمک جامعه شناسان سبک جدیدی از زندگی در شرایط کرونایی را تهیه و اجرایی کنیم.

به گزارش خبرنگار برنا از قزوین، پیمان نامدار در جلسه ستاد مقابله و پیشگیری از بیماری کرونا استان قزوین که روزشنبه در استانداری برگزار شد اظهارداشت: مهمترین عامل برای مدیریت بحران داشتن یک انسجام سیاسی در شرایط کرونایی است که باید هم در کشور و هم استان به آن توجه شود.

وی بیان کرد: تصمیم سازی عالمانه بر اساس شواهد بیماری می تواند کمک مدیریت بحران باشد و ما را از نگرانی 

خارج کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین تصریح کرد: علیرغم همه مشکلات اعتباری و هزینه سنگین تست پی سی آر، باید با بیمه سلامت به توافق برسیم تا هزینه ها برای خرید کیت های آزمایش تامین شود.

نامدار یادآورشد: هر چند فرنطینه کردن بیماران می تواند راهگشا و کارساز باشد اما اگر همین قرنطینه کردن هم درست صورت نگیرد با مشکلات دیگری مواجه می شویم و زحمات و هزینه ها هدر می رود.

وی گفت: در مرکز بهداشت شهید بلندیان روزانه 500 مراجعه برای تست کرونا داریم و باید از ظرفیت سپاه و بخش خصوصی هم استفاده کنیم تا به همه نیازها پاسخ داده شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین تصریح کرد: آنچه در شرایط کنونی راهگشاست تصمیم سازی بر اساس واقعیت های جامعه و محدودیت های بیشتر برای شهروندان است تا شاهد افزایش بیماری و آلودگی در استان نباشیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین بیان کرد: ارزیابی ها نشان می دهد متاسفانه محدودیت های ایجاد شده نتوانسته در کاهش تعداد بیماران استان موثر باشد لذا به نظر می رسد باید با کمک جامعه شناسان مدل جدیدی را در سبک زندگی با کرونا تهیه و عملیاتی کنیم.

نامدار اظهارداشت: نوبت دهی الکترونیک و خدمات رسانی غیر حضوری، دورکاری کارمندان، تعطیل کردن مجالس غیر ضروری، ممنوع شدن مجالس ترحیم و جشن و عروسی، جلوگیری از تجمع افراد می تواند به کاهش بیماری کمک کند و باید در این زمینه جدی تر عمل کنیم.

وی اضافه کرد: موج سوم کرونا را باید جدی تر بگیریم تا با بحران بیشتری مواجه نشویم.   

 

 

نظر شما