دبیر کمیته کرونا در استان قزوین:

فوتی ها در قزوین دو رقمی شد / کرونا در قزوین روند صعودی دارد

۱۳۹۹/۰۸/۰۵ - ۱۴:۳۴:۱۸
کد خبر: ۱۰۷۸۳۳۷
فوتی ها در قزوین دو رقمی شد / کرونا در قزوین روند صعودی دارد
دبیر کمیته کرونا در استان قزوین گفت: با روند ملایم صعودی بیماری کرونا و قرمز شدن شرایط در استان قزوین تعداد فوتی های روزانه در استان دو رقمی شد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ علی فخار سلیمانی گفت: در حال حاضر تعداد بیماران بستری در بیمارستانهای استان قزوین به 424 نفر رسیده که 42 نفر در آی سی یو بستری هستند و 771 نفر نیز تاکنون جان خود را در اثر ابتلا به این ویروس از دست داده اند.

وی بیان کرد: متاسفانه روند بیماری کرونا در استان با خیز ملایم رو به افزایش است و در موج سوم با وضعیت نگران کننده ای روبرو هستیم و اگر مردم همکاری نکنند باید منتظر آسیب های بیشتری باشیم.

دبیر کمیته کرونا در استان قزوین یادآورشد: در پلان اول تعداد 400 تخت، در مرحله دوم 600 تخت و مرحله سوم نیز 600 تخت برای بستری بیماران پیش بینی شده تا بتوانیم شرایط را کنترل کنیم.

سلیمانی اظهارداشت: در شرایطی که در گذشته روزانه دو تا 3 بیمار فوتی در استان داشتیم متاسفانه وضعیت کنونی رو به افزایش است و تعداد فوتی ها به حدود 8 تا 12 نفر در روز هم رسیده که تداوم این وضعیت نگران کننده است.

سلیمانی در ادامه با اشاره به اهمیت تامین دستگاه ونتیلاتور اظهارداشت: با توجه به روند روبه تزاید بیماری کرونا در شرایط کنونی به دستگاه ونتیلاتور نیاز شدید داریم که باید تامین شود که در این میان نیازمند همکاری های بیشتری هستیم.

وی بیان کرد: باید قرنطینه معکوس را در قزوین عملیاتی کرده و با ممنوع کردن خروج سالمندان از منزل روند ابتلا به بیماری را کنترل کنیم.

سلیمانی اظهارداشت: بیشترین علت آلودگی در استان قزوین تماس افراد با فرد آلوده بوده که باید این وضعیت را بشدت کنترل کنیم تا مراکز جمعیتی شکل نگیرد و بیماری بیشتر نشود.

وی گفت: قرنطینه افرادی که تست کرونای آنها مثبت شده در کنترل وضعیت بیماری و حرکت به سمت نزولی شدن بیماری موثر است و ما نیز در قزوین باید قرنطینه افراد بیمار را جدی بگیریم.

سلیمانی یادآورشد: زنان خانه دار، کارگران، فروشندگان حدود 12 درصد و کارمندان با هشت درصد میزان ابتلا و ماموران پلیس با کمترین میزان آلودگی در جدول وضعیت افراد مبتلا به کرونا قرار دارند.

دبیر کمیته کرونا در استان قزوین گفت: همچنین 45 درصد افراد بالای 60 سال در معرض آلودگی به این ویروس هستند که در قزوین منطقه مینودر و در تاکستان در روستای شینقر، در شهرستان البرز در شهر محمدیه بیشترین آمار ابتلا را داریم.

وی گفت: بیش از2172 مورد بازدید توسط کارشناسان بهداشت محیط صورت گرفت و 321 اخطار داده شد و در بخش بهداشت حرفه ایهم 1268 مورد بازرسی انجام شد و تذکر لازم به متخلفان داده شد.

سلیمانی اضافه کرد: میزان استفاده از ماسک در نانوایی ها 73 درصد، فروشگاههای زنجیره ای 86 درصد، رستوران ها 83 درصد، سوپرمارکت ها 84 درصد، مطب ها 100 درصد، مراکز توزیع حدود 70 درصد است و در مجموع 80 درصد مردم ماسک زدن را رعایت می کنند.

وی اظهارداشت: همچنین رعایت موارد بهداشتی در ادارات 93 درصد، دفاتر پیشخوان 92 درصد، بانک ها 87 درصد، واحدهای صنعتی 78 درصد و جایگاههای سوخت 98 درصد گزارش شده است.

دبیر کمیته کرونا در استان قزوین گفت: همچنین برای کنترل وضعیت بیماری تمامی مجالس ترحیم، جشن و عروسی در استان ممنوع شده و آرامستانها نیز در روزهای غیر تعطیل به صورت محدود می تواند مورد استفاده برای بستگان متوفیان قرار گیرد.

وی اضافه کرد: در بخش اصناف رعایت پروتکل ها قابل توجه است و تاکنون 117 واحد متخلف هم پلمب شده اند و با استفاده از مشارکت و توانمندی جمعیت هلال احمر و همیاران سلامت امیدواریم بتوانیم وضعیت را کنترل کنیم.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز