فرماندار آبیک:

مراجعات مردم آبیک برای نمونه گیری تست کرونا ۷ برابر شد

۱۳۹۹/۰۸/۰۶ - ۰۹:۱۷:۴۲
کد خبر: ۱۰۷۸۵۶۷
مراجعات مردم آبیک برای نمونه گیری تست کرونا ۷ برابر شد
فرماندار شهرستان آبیک گفت: با افزایش 7 برابری نمونه گیری کرونا در شهرستان آبیک زنگ خطر افزایش روند بیماری به صدا درآمده است.

شهرام احمد پور در گفتگو با خبرنگار برنا با اشاره به وضعیت بیماری کرونا در این شهرستان اظهارداشت: تلاش می کنیم با همکاری مردم در رعایت پروتکل های بهداشتی و تامین نیازهای درمانی بتوانیم وضعیت بیماری در این منطقه را کنترل کنیم.

وی اضافه کرد: به طور متوسط روزانه 10 نفر به بیمارستان شهدای آبیک برای نمونه گیری مراجعه می کردند که متاسفانه شاهد روند صعودی بیماری هستیم و از ابتدای هفته جاری روزانه 70 نفر برای انمونه گیری به این بیمارستان مراجعه کرده اند که زنگ خطری جدی است.

احمدپور تصریح کرد: هر چند وضعیت اقتصادی کشور و استان مناسب نیست و مردم با مشکلات جدی مواجهند اما در این شرایط موضوع سلامت مردم در اولویات قرار دارد و باید همه امکانات خود را برای کنترل ویروس کرونا به کار گیریم.

وی گفت: هر گونه سهل انگاری و کوتاهی در حوزه رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی را از سوی مردم و مسئولان نمی پذیریم و با متخلفان برخورد خواهیم کرد.

فرماندار آبیک یادآورشد: با هر مسئولی که در این زمینه کوتاهی کند حتی معاونان فرمانداری و بخشداران تعارف نداریم و برخورد می کنیم تا سلامت مردم به خطر نیفتد.

احمد پور بیان کرد: بیمارستان شهدای آبیک با همه ظرفیت نسبت به پذیرش بیماران کرونایی در خدمت شهروندان است و در صورت نیاز از ظرفیت تخت های بیمارستانی شهرستان قزوین هم استفاده خواهیم کرد.

وی اضافه کرد: در 15 روز گذشته تعداد مراجعین به بیمارستان شهدای آبیک و نمونه‌گیری‌ها افزایش یافته که از 10 نفر  مراجعه‌کننده در روزبه 70 نفر رسیده که این وضعیت می‌تواند زنگ خطری برای این شهرستان باشد.

احمد پور بیان کرد: از رئیس اتاق اصناف و رئیس اتحادیه نانوایان انتظار داریم نسبت به نظارت بر واحدهای صنفی اقدام کنند و از ظرفیت ادارات صمت، هلال احمر، سپاه، نیروی انتظامی و تشکل‌های غیردولتی به طور ویژه هم باید در بازرسی و نظارت استفاده کرد.

احمدپور افزود: شهرستان آبیک در وضعیت هشدار و پر خطر قرار دارد لذا فعالیت آموزشگاه‌های ادارات آموزش و پرورش و فنی و حرفه‌ای و همچنین آموزشگاه‌های آزاد ممنوع است و باشگاه‌های ورزشی هم نباید بیشتر از ظرفیت فعالیت کنند.

این مسئول اضافه کرد: در بانک‌ها و برخی ادارات مانند اداره پست مراجعه مردم افزایش یافته و سلامت مردم در خطر است لذا تاکید جدی داریم الزامات و پروتکل‌های بهداشتی در این اماکن بشدت رعایت شود تا سلامت مردم به خطر نیفتد.

فرماندار شهرستان آبیک خاطرنشان کرد: نانوایان هم در معرض تهدید ایبتلا هستند و لازم است پروتکل‌های بهداشتی به طور جدی از سوی نانوایان رعایت شود.

احمدپور اظهارداشت: بازرسی ها به صورت محله و صنفی صورت می گیرد و هر دستگاهی را متولی نظارت و بازرسی قرار خواهیم داد تا نظارت‌ها جامع و کامل باشد و نظارت بالادستی هم داریم و مسئولان هر کمبودی را می توانندبا ادارات کل مطرح کنند.

وی آلودگی فضاهای حمل و نقل عمومی و تاکسی‌های درون‌شهری را از معضلات جدی دانست و افزود: در صورت ارسال گزارش مکتوب و مشاهده بازرسان سازمان حمل و نقل شهرداری آبیک و همچنین رانندگان برون‌شهری مبنی بر عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی رییس اداره راهداری حمل و نقل جاده ای، باید به راهور و نیروی انتظامی اطلاع داده شود تا برخورد لازم صورت گیرد.

احمدپور از رعایت نشدن پروتکل های بهداشتی در برخی مطب ها به دلیل مراجعه بیش از حد بیماران گلایه کرد و اظهارداشت: در صورتن مشاده هر گو نه بی توجهی با افراد خاطی برخورد خواهد شد.

فرماندار شهرستان آبیک گفت: ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان آبیک و صنعت، معدن و تجارت این شهرستان متولی نظارت جدی بر واحدهای  صنعتی، شرکت‌ها و واحدهای تولیدی هستند و باید در این زمینه تلاش بیشتری کنند.

وی اظهار امیدواری کرد با نظارت و بازرسی بیشتر و همکاری مردم روند افزایش بیماری در شهرستان کنترل شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز