استاندار قزوین:

تضمین سلامت مردم در دوران کرونا مهمترین دغدغه مدیران قزوین است

۱۳۹۹/۰۸/۰۶ - ۱۲:۱۱:۴۵
کد خبر: ۱۰۷۸۷۸۴
تضمین سلامت مردم در دوران کرونا مهمترین دغدغه مدیران قزوین است
استاندار قزوین گفت: مهمترین دغدغه مدیران استان باید رعایت کامل پروتکل های بهداشتی، تضمین سلامت مردم و کاهش مشکلات ناشی از دوران کرونا باشد.

هدایت الله جمالی پور در گفتگو با خبرنگار برنا ضمن تشکر از خدمات کادر درمانی و بهداشتی استان قزوین در ارائه خدمات درمانی و مراقبت از بیماران در دوران کرونا اظهارداشت: همچنان شاهد بی توجهی برخی شهروندان در  رعایت پروتکل های بهداشتی هستیم که این روند باید اصلاح شود.

وی بیان کرد: هر چند با کمک دستگاههای نظارتی و اجرایی موضوع بازرسی از واحدهای صنفی انجام شده اما به نظر می رسد این نظارت ها بازدارنده نیست و باید قاطعیت بیشتری در کارها اتخاذ شود تا شاهد افزایش بیماری نباشیم.

استاندار قزوین یادآورشد: مهمترین دغدغه اصلی ما در شرایط فعلی تضمین سلامت شهروندان است و باید با جدیت در کارها بتوانیم از اهمال کاری و سهل انگاری افرادی که سلامت مردم را به مخاطره می اندازند جلوگیری کنیم.

وی با اشاره به نقش رسانه های گروهی در اطلاع رسانی به مردم و پیشگیری از آسیب ها اظهارداشت: همه باید برای ایجاد حساسیت بیشتر در میان مردم، تلاش کنیم و در این راستا بهره گیری از ظرفیت رسانه ها الزامی است. 

جمالی پور گفت: در این شرایط بی توجهی به سهل انگاری ها خطرناک است و مسامحه و تذکر دیگر معنا ندارد و باید با جدیت با اصناف متخلف که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی کنند، برخورد شود.

استاندار قزوین اظهار داشت: تامین سلامت مردم، دغدغه اصلی ما در شرایط فعلی است و با هر شخصی که امنیت و سلامت  مردم و جامعه را به خاطر بیندازد برابر با ضوابط و مقررات برخورد می‌کنیم.

جمالی پور اضافه کرد: تاکید جدی داریم از هر گونه تجمع بیش از 10 تا 20 نفر در سطح شهر و روستا جلوگیری شود و همچنان برگزاری مراسم ترحیم و جشن و عروسی هم ممنوع باشد تا شاهد افزایش انتشار ویروس نباشیم.

وی گفت: آمارها حاکی است که وضعیت قزوین همچنان قرمز است و اگر مردم در رعایت پروتکل های بهداشتی جدی نباشند و همراهی لازم صورت نگیرد با مشکلات بیشتری مواجه خواهیم شد و شاید نتوانیم نیازهای بهداشتی بیماران را تامین کنیم.

فوتی ها کرونا دو رقمی شده است

استاندار قزوین یادآورشد: در شرایطی که در گذشته میزان مرگ و میرها یک رقمی بود اما در حال حاضر تعداد کشته ها دو رقمی شده که نگران کننده است.

وی بیان کرد: ظرفیت بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان محدود است و اگر تعداد ورودی بیماران کرونایی به بیمارستان‌ها کم نشود با مشکلات جدی تری مواجه می‌شویم.

جمالی پور افزود: بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونای استان، ادارات و دستگاه‌های اجرایی به منظور مقابله با این بیماری باید با ۵۰ درصد کارمندان تا ۱۰ روز آینده فعالیت کنند.

استاندار قزوین از فرمانداران خواست نظارت‌ها را در روستاها نیز گسترش دهند و در صورت کوتاهی مدیران دستگاه ‌های اجرایی آنها را بازخواست کنند.

وی با اشاره به اجباری کردن استفاده از ماسک در ادارات دولتی گفت: با جدیت باید از ارائه خدمت به مراجعانی که بدون ماسک وارد دستگاههای اجرایی می شوند خودداری شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز