جانشین ستاد کرونای استان قزوین:

تشکیل صف خرید در فروشگاهها تهدید جدی در انتشار ویروس کروناست

۱۳۹۹/۰۸/۰۷ - ۱۰:۳۱:۰۲
کد خبر: ۱۰۷۹۱۸۸
تشکیل صف خرید در فروشگاهها تهدید جدی در انتشار ویروس کروناست
جانشین ستاد کرونای استان قزوین گفت:هیچ کمبودی در زمینه تامین کالاهای اساسی بویژه روغن در قزوین وجود ندارد و تشکیل صف در برخی فروشگاهها تهدیدی جدی برای انتشار ویروس کروناست.

منوچهر حبیبی در گفتگو با خبرنگار برنا اظهارداشت: اخیرا در برخی فروشگاهها صف هایی برای خرید کالاهایی چون روغن تشکیل شده که این وضعیت نگران کننده است و می تواند انتشار ویروس کرونا را شدت بخشد.

وی افزود: با اقدامات صورت گرفته تمامی کالاهای اساسی از جمله روغن مایع و جامد، مواد شوینده و بهداشتی در استان تامین شده و هیچ کمبودی در این زمینه نداریم لذا انتشار شایعه و یا فضاسازی برای ایجاد کمبود کاذب و فضاسازی نارست برای هجوم مردم به فروشگاهها مشکل ساز است و با فضاسازی در این زمینه برخورد می کنیم.

حبیبی یادآورشد: در شرایطی که استان قزوین در وضعیت قرمز و فوق بحرانی قرار دارد هر گونه تجمع و تشکیل صف در فروشگاهها برای خرید کالا یک تهدید جدی است که می تواند منبع آلودگی باشد و با این وضعیت بشدت مقابله می کنیم.

جانشین ستاد کرونای استان قزوین تصریح کرد: در حال حاضر کالاهای اساسی و اقلامی مانند روغن و مواد ضد عفونی کننده و شوینده در استان بیش از نیاز تامین و در انبارها ذخیره شده و اگر گاهی شاهد کمبود مقطعی در فروشگاهها هستیم ناشی از هجوم غیر منتظره شهروندان و خرید بیش از حد نیاز آنهاست که با هماهنگی در شبکه توزیع این مشکل نیز برطرف خواهد شد.

وی بیان کرد: به شهروندان اطمینان می دهیم هیچ کمبودی در هیچ کالایی نداریم لذا درخواست می کنیم از خرید بیش از نیاز هر کالا و نیز تشکیل صف در فروشگاهها جدا خودداری کنند و سلامت خود و دیگران را به مخاطره نیندازند.

حبیبی گفت: مصرف بیش از حد کالاها ضمن افزایش هزینه های خانوار موجب اختلال در تنظیم بازار شده و می تواند به مشکلات دیگر نیز منجر شود لذا امیدواریم شهروندان در شرایطی که ویروس کرونا بسیاری از مناسبات و فعالیتها و شرایط را دچار اختلال کرده ضمن رعایت پروتکل های بهداشتی در ایجاد آرامش در بازار نیز با مسئولان همکاری کنند.

وی اظهارامیدواری کرد با همکاری و مشارکت مطلوب شهروندان بتوان از شرایط بحرانی و وضعیت قرمز به سمت عادی شدن شرایط حرکت کنیم و نگراتنی ها را کاهش دهیم.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز