رئیس پارک علم و فنآوری استان قزوین:

پردیس علم و فنآوری در شهرستان آبیک احداث می شود

۱۳۹۹/۰۸/۰۷ - ۱۵:۳۴:۵۴
کد خبر: ۱۰۷۹۵۸۴
پردیس علم و فنآوری در شهرستان آبیک احداث می شود
رئیس پارک علم و فنآوری استان قزوین گفت:در صورت واگذاری زمین مناسب آماده راه اندازی پردیس بزرگ علم و فنآوری در شهرستان آبیک هستیم.

به گزارش خبرنگار برنا از قزوین، کارگاه آموزشی، پژوهش، فناوری و نوآوری روز چهارشنبه با حضور استاندار، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استانداری در سالن اجتماعات استانداری قزوین برگزارشد.

مصطفی مافی رئیس پارک علم و فناوری استان قزوین در این نشست گفت: ایجاد پردیس علم و فنآوری در شهرستان آبیک می تواند ظرفیت خوبی برای استقرار شرکت های دانش بنیان جدید در این منطقه ایجاد کرده و به توسعه علمی شهر نیز کمک کند.

وی اضافه کرد: پردیس های علم و فنآوری در واقع زمینه ای برای زیست بوم نوآوری مبتنی بر یک مکان جغرافیایی است که مسیر کسب و کار را از ایده تا محصول و تولید ثروت پشتیبانی و حمایت می کند.

مافی تصریح کرد: معمولا در همه دنیا پردیس های علم و فنآوری در کنار مجموعه ای از دانشگاهها و مراکز آموزش عالی، صنایع کوچک و مدیریت شهری ایجاد می شود تا بتواند محلی برای کار و فعالیت، زندگی، تفریح، سرگرمی و آموزش های تخصصی و مهارتی باشد.

آبیک ظرفیت ایجاد پردیس علمی را دارد

وی بیان کرد: خوشبختانه فضای مناسبی در شهرستان آبیک در کنار شهرک صنعتی کاسپین دو و مجموعه دانشگاهی این شهر وجود دارد که در صورت همکاری مناسب و تخصیص زمین قادریم با کمک معاونت علم و فن آوری ریاست جمهوری آن را ایجاد کنیم.

رئیس پارک علم و فنآوری استان قزوین یادآورشد: مشابه این پردیس ها در چند استان کشور ایجاد شده که در استان اصفهان 800 هکتار، در دانشگاه شریف 150 هکتار و در شهرک فنآوری پردیس تهران یک هزار هکتار زمین به این طرح ها اختصاص یافته و ما نیز در صورت تامین 20 تا 40 هکتار زمین مناسب قادریم این طرح را در شهر آبیک عملیاتی کنیم.

وی با ارائه چند درخواست برای تسریع در اجرای این طرح گفت: تسهیل در شرایط واگذاری زمین، کمک به تامین زیر ساختها، صدور مجوز لازم برای تهیه مدل اقتصادی پردیس، تصویب طرح جامع پردیس در شورای برنامه ریزی از مهمترین درخواست هایی است که امیدواریم با کمک استاندار محترم برای تحقق آن اقدام شود.

راه اندازی صندوق پژوهش و فنآوری در قزوین ضروری است

مافی در ادامه اظهارداشت: راه اندازی صندوق پژوهش و فنآوری برای حمایت از شرکت های دانش بنیان و تامین تسهیلات لازم ایده های نو ضروری است که این کار با کمک بخش خصوصی باید عملیاتی شود.

وی اضافه کرد: در صورت ایجاد این صندوق در گام اول حدود 70 میلیارد تومان اعتبار از سوی دولت به صندوق داده می شود و هر سال نیز 3 میلیارد تومان کمک می شود تا با جمع آوری سایر تسهیلات بخش خصوصی بتوان طرح های بزرگ را مورد پشتیبانی مالی قرار داد.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز