معاون وزیر راه و شهرسازی:

۳۴۰۰ کیلومتر مسیر ریلی در کشور در دست ساخت است

۱۳۹۹/۰۸/۰۸ - ۱۳:۳۷:۵۳
کد خبر: ۱۰۷۹۸۸۸
۳۴۰۰ کیلومتر مسیر ریلی در کشور در دست ساخت است
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور گفت: ۳۴۰۰ کیلومتر پروژه ریلی در کشور در دست ساخت است که ۴۷۰ کیلومتر آن امسال افتتاح می شود.

 

خیرالله خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور که به همراه وزیر راه و شهرسازی به قزوین سفر کرده است در گفتگو با خبرنگار برنا از ساخت سه هزار و 4۰۰ کیلومتر مسیر ریلی در کشور خبر داد و گفت: این میزان برابر با ۳۰ درصد کل راه‌های ریلی کشور است.

وی بیان کرد:هشت مسیر ریلی از مجموع ۳۴۰۰ کیلومتر شبکه ریلی که در اولویت تکمیل شدن در سال جاری قرار دارد حدود  ۱۶۶۰ کیلومتر است.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: با اقدامات انجام شده تلاش می کنیم ۴۷۰ کیلومتر ریل گذاری امسال آماده بهره برداری شود.

  وی گفت: ادامه مسیر ریلی بستان آباد به تبریر و یزد به اقلید و مسیر ریلی رشت به بندر انزلی و کاسپین از اولویت های امسال است..

خادمی اظهارداشت: در بخش آزاد راهی در حال حاضر ۲۴۰۰ کیلومتر آزاد راه در کشور داریم که نیاز کشور حداقل ۱۰ هزار کیلومتر است و باید این نیازها تامین شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد:در حال حاضر  ۱۲۰۰ کیلومتر آزاد راه در دست ساخت داریم و با اولویت بندی پروژه هایی که نقش زیادی در کاهش ترافیک جاده ای دارند برخی پروژه ها در اولویت تکمیل شدن و افتتاح قرار دارند.

۹ پروژه آزادراهی در اولویت افتتاح قرار دارد

خادمی بیان کرد: ۹ پروژه آزاد راهی به طول ۶۶۰ کیلومتر در دست اجرا داریم که در سال جاری در اولویت افتتاح است.

وی افزود: اولین پروژه ازاد راهی که در روزهای آینده افنتاح می شود کنار گذر شرقی اصفهان به طول ۶۳ کیلومتر است که بخشی از آزاد راه شمال به جنوب است که اصفهان وتهران را به فارس متصل می کند.

خادمی گفت: آزاد راه بعدی چرمشهر به آبیک به طول ۱۶۰ کیلومتر است که کنار گدر جنوبی تهران و البرز محسوب می شود که ۱۵ کیلومتر آن در استان قزوین قرار دارد  و با رمپ و لومپ جاده ای حدود ۲۰۰ کیلومتر مسیر جاده ای ساخته شده و ۱۳ تقاطع غیر هم سطح بر روی اتوبانها و آزاد زادراهها و خطوط ریلی در این پروژه  احداث شده که تاثیر زیادی در روانی بخش ترافیک جنوب استانهای البرز و تهران دارد.

وی افزود: این ابر پروژه عمرانی در روانی تردد در مسیر چهار استان نقش حیاتی دارد و مشکل ترافیک در گلوگاه کرج که همیشه وجود داشته برطرف می شود.

خادمی اظهار داشت: ارزش آزاد راه چرمشهر به آبیک حدود ۴ هزار میلیارد تومان است که تاکنون برای ساخت آن بیش از ۱۷۰۰ میلیارد تومان هزینه شده که ۳۰ درصد را دولت  و ۷۰ درصد توسط قرارگاه خاتم به عنوان پیمانکار تامین کرده است.

در ادامه وزیر راه و شهرسازی به همراه استاندار قزوین و نمایندگان تاکستان و بوئین زهرا در مجلس شورای اسلامی برای بازدید از وضعیت راه های آوج عازم این شهرستان شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز