مدیرکل بیمه سلامت استان قزوین:

۹۰ درصد هزینه بستری بیماران کرونا از سوی بیمه سلامت تامین می شود

۱۳۹۹/۰۸/۱۰ - ۰۷:۰۵:۱۷
کد خبر: ۱۰۸۰۳۵۹
۹۰ درصد هزینه بستری بیماران کرونا از سوی بیمه سلامت تامین می شود
مدیرکل بیمه سلامت استان قزوین گفت: 90 درصد هزینه بستری بیماران کرونا که دارای دفترچه بیمه سلامت هستند توسط این سازمان در استان پرداخت می شود.

قاسم بهرامی به مناسبت هفته بیمه سلامت در گفتگو با خبرنگار برنا با اشاره به مهمترین اقدامات انجام شده برای پوشش بیمه رایگان در استان قزوین گفت: از سوم تا دهم آبان ماه به عنوان هفته بیمه سلامت تعیین شده و در این ایام ضمن توجه بیشتر به مطالبات شهروندان زمینه اطلاع رسانی بیشتر درخصوص پوشش بیمه همگانی را مهیا کرده ایم.

وی اضافه کرد: هفته بیمه سلامت فرصتی است تا ضمن شناسایی چالش ها و دغدغه های عمومی با انگیزه بیشتری برای خدمت رسانی به بیمه شدگان حرکت کنیم.

مدیرکل بیمه سلامت استان قزوین تصریح کرد: برای بیمه کردن کسانی که در استان تحت پوشش هیچ بیمه ای نیستند آماده ایم تا دهک های مختلف را تحت پوشش خدمات درمانی قرار دهیم و پس از ثبت نام و آزمون وسع وضعیت کسانی که می توانند از بیمه رایگان هم استفاده کنند را مشخص کنیم.

بهرامی افزود: دهک های یک، دو و سه می توانند از خدمات بیمه رایگان بهره مند شده و دهک های چهار با پرداخت 50 درصد حق بیمه و دهک های 5 به بالا نیز با پرداخت تمام حق بیمه از خدمات دفترچه بیمه درمانی سلامت استفاده کنند.

وی اظهارداشت: کسانی که متقاضی دریافت دفترچه بیمه رایگان سلامت هستند بویژه زنان باردار و افرادی که دچار بیماری هایی چون فشار خون، دیابت، قلبی و عروقی هستند و یا به جراحی نیاز دارند باید قبل از این که به خدمات بیمارستانها نیازمند شوند برای ثبت نام و دریافت دفترچه بیمه سلامت اقدام کنند تا در زمان لزوم از این خدمات محروم نشوند.

بهرامی گفت: باید دانست که بیماری هرگز خبر نمی کند و اگر پیش بینی لازم صورت نگیرد و بدون دفترچه به خدمات بیمارستانی نیاز باشد و دفترچه نداشته باشید با هزینه های سنگین درمانی مواجه خواهید شد که می تواند مشکل ساز باشد.

بیماران کرونا تحت پوشش بیمه رایگان سلامت قرار می گیرند

مدیرکل بیمه سلامت استان قزوین یادآورشد: در شرایطی که بیماری کرونا مشکلات زیادی را برای مردم ایجاد کرده و هر روز شاهد ابتلای عده ای از شهروندان به این ویروس هستیم تمامی اقدامات لازم صورت گرفته تا افراد مبتلا بتوانند از خدمات رایگان بیمه سلامت برخوردار شده و برای درمان خود اقدام کنند.

وی بیان کرد: بیمه سلامت هم در کنار سایر دستگاههای خدمات رسان از جمله دانشگاه علوم پزشکی، کادر درمانی بیمارستانها و درمانگاهها و سایر موسسات وابسته در دوران کرونا در مسیر خدمت به مردم همه توان خود را به کار گرفته تا بخشی از نیازها را تامین کند.

بهرامی اظهارداشت: برای بیماران کرونا هیچ استعلامی دریافت نمی کنیم و کسانی که دفترچه بیمه سلامت داشته باشند می توانند از خدمات درمانی آن استفاده کنند.

وی بیان کرد: 90 درصد هزینه درمانی بیمارانی که به دلیل ابتلا به کرونا در بیمارستانهای استان بستری شوند و دفترچه داشته باشند توسط بیمه سلامت پرداخت می شود.

مدیرکل بیمه سلامت استان قزوین افزود: این خدمات در شرایطی است که در این ایام هیچ اعتبار ویژه ای به سازمان بیمه سلامت برای بیماران کرونا اختصاص نیافته و ما با احساس تکلیف و کمک به بیماران و از محل منابع مالی داخلی برای تامین هزینه ها اقدام کرده ایم.

وی گفت: برای همراهی بیشتر با شهروندان دفترچه کسانی که اعتبار آنها در مهرماه امسال به پایان رسیده با تمدید اعتبار آنها تا 31 فروردین ماه سال آینده زمینه برخورداری این گروه نیز از خدمات بیمه سلامت مهیا شده است و بیمه شدگان نباید در خصوص تمدید دفترچه های خود نگرانی داشته باشند.

بهرامی اظهارامیدواری کرد با رعایت پروتکل های بهداشتی شاهد کاهش بیماری کرونا در استان قزوین باشیم و وضعیت استان به حال عادی بازگردد تا نیازی به خدمات بیمارستانها ایجاد نشود.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز