جانشین ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در استان قزوین:

۱۴ مرکز غربالگری در استان قزوین راه اندازی شده است

۱۳۹۹/۰۸/۱۰ - ۰۹:۵۷:۰۵
کد خبر: ۱۰۸۰۳۷۵
۱۴ مرکز غربالگری در استان قزوین راه اندازی شده است
جانشین ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در استان قزوین گفت: با راه اندازی 14 مرکز غربالگری اقدامات پیشگیرانه برای کنترل وضعیت بیماران کرونایی دراستان در حال اجراست.

منوچهر حبیبی در گفتگو با خبرنگار برنا در قزوین اظهارداشت: ویروس کرونا در ماههای اخیر معادلات اقتصادی و اجتماعی همه کشورها را بر هم زده و در کشور و استان ما نیز با آسیب های ناشی از این بیماری مواجه هستیم.

وی بیان کرد: در شرایطی که هنوز دارویی برای درمان ویروس ناشناخته کرونا، کشف و تولید نشده ما نیز باید خود را برای زندگی با این ویروس هماهنگ کنیم و بایسته های پیشگیری از آلودگی را بیاموزیم و به کار بندیم تا آلوده نشویم.

جانشین ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در استان قزوین یادآورشد: از مسئولان و متولیان مبارزه با کرونا در استان انتظار داریم با جدیت به وظایف خود عمل کنند و در این راه مشارکت مردم در همراهی با مصوبات ستاد هم الزامی است.

حبیبی تصریح کرد: با ایجاد 14 مرکز غربالگری در استان اقدامات لازم برای پیشگیری انجام شده و در این مسیر هم نیازمند همکاری شهروندان هستیم تا کارها به نتیجه برسد.

وی گفت: انتشار ویروس کرونا موجب شده برخی از مردم که بیماری های دیگری چون فشار خون، دیابت، نارحتی قلبی و عروقی و نیاز به جراحی دارند به دلیل ترس از آلودگی به بیمارستانها مراجعه نکنند که تداوم این وضعیت نگران کننده است.

حبیبی اضافه کرد: در کنار مدیریت دوران کرونا مهمترین دغدغه مدیران بهداشت و درمان استان این است که به دلیل مراجعه نکردن بیماران زمینه ای به بیمارستانها، شاهد مزمن شدن بیمارهای دیگر و آسیب های این بخش باشیم لذا باید مدیریت مناسبی صورت گیرد تا بیمارستانها آلوده ویروس کرونا نباشند تا دیگر بیماران بتوانند بدون نگرانی و واهمه برای درمان به مراکز بهداشتی مراجعه کنند.

جانشین ستاد پیشگیری و مقابله با کرونای استان قزوین خاطر نشان کرد: با همکاری‌ نهادهای مختلف از جمله سپاه و ارتش، بیمارستان خیریه رحیمیان وارد چرخه فعالیت درمانی شده و قرار است از ظرفیت حوزه علمیه هم برای کارهای فرهنگی و دینی استفاده کنیم.

وی بیان کرد: در کنار آسیب های اقتصادی و مالی متاسفانه پس از 9 ماه از شیوع ویروس کرونا بسیاری از مردم دچار افسردگی و مشکلات روحی شده اند که انتظار داریم با همکاری روان شناسان و روحانیون و طلاب توانمند برای کاهش مشکلات روحی اقدام لازم صورت گیرد.

حبیبی گفت: به نظر می رسد برای پیشگیری از آسیب های بیشتر به اصناف و بازاریان بهتر است به جای تعطیل کردن کسب و کارها با تدبیر مناسب و برنامه ریزی اصولی و انتخاب روش های جایگزین از خسارات بیشتر به اصناف جلوگیری کنیم.

وی افزود: با ممنوع شدن چاپ اطلاعیه ترحیم اداره ارشاد را موظف کردیم این دستورالعمل با جدیت اجرا شود که خوشبختانه با استقبال از آن بخشی از مشکلات کاهش یافته است.

ماسک مورد نیاز در استان تولید می شود

جانشین ستاد مقابله و پیشگیری از کرونای استان قزوین در خصوص تامین مواد بهداشتی مورد نیاز در استان هم اظهارداشت: در قزوین ظرفیت تولید یک میلیون عدد ماسک وجود دارد و در حال حاضر قادریم تمام نیازهای خود را در این بخش تامین کنیم.

وی اضافه کرد: در استان قزوین روزانه به 150 هزار عدد ماسک نیاز است که در حال حاضر روزانه تا 400 هزار عدد ماسک تولید و به بازار عرضه می شود که می توانیم نیاز سایر استانهای هم جوار را نیز تامین کنیم.

حبیبی افزود: برای تنظیم بازار و پیشگیری از افزایش قیمت ها در حال حاضر تعداد دو میلیون عدد ماسک خریداری و ذخیره شده است تا در فصل زمستان مشکلی نداشته باشیم و در این راستا مواد شوینده و ضدعفونی مورد نیاز هم در واحدهای صنعتی استان تولید می شود.

حبیبی از همراهی مداحان و هیئت های مذهبی در رعایت پروتکل های بهداشتی در ایام محرم و صفر تشکر و قدردانی کرد.

وی گفت: دانشگاه علوم پزشکی موظف شده در روزهای چهارشنبه هر هفته، آخرین وضعیت بیماری کرونا را اعلام کرده تا نسبت به برگزاری مراسم مذهبی برنامه ریزی لازم صورت گیرد.

جانشین ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا استان گفت: تاکنون 20 تن از مدیران استان به ویروس کرونا مبتلا شده اند و باید با برنامه ریزی مناسب و استفاده از ظرفیت همه نهادها و گروههای جهادی برای مقابله با این ویروس تلاش بیشتری شود.

وی اظهارداشت: با تلاش شبانه روزی کادر درمانی و بهداشتی و مدیریت خوب دانشگاه علوم پزشکی خوشبختانه تاکنون هیچ بیماری در نوبت بستری در بیمارستانها نبوده و همه افراد خدمات درمانی لازم را دریافت کرده اند و در صورت لزوم به تخت برای بستری بیماران جدید نسبت به برپایی بیمارستان صحرایی اقدام خواهد شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز