معاون عمرانی استاندار قزوین:

پردیس های روستایی با واگذاری زمین رایگان و ارزان قیمت شکل می گیرد

۱۳۹۹/۰۸/۱۰ - ۱۵:۱۴:۴۶
کد خبر: ۱۰۸۰۷۸۵
پردیس های روستایی با واگذاری زمین رایگان و ارزان قیمت شکل می گیرد
معاون عمرانی استاندار قزوین گفت: در صورت بسترسازی مناسب و تامین زمین ارزان و رایگان راه اندازی پردیس های روستایی سریعتر شکل می گیرد.

به گزارش برنا از قزوین، علی فرخزاد روز شنبه در جلسه بررسی نحوه ایجاد پردیس های روستایی که در استانداری برگزار شد، اظهار داشت: برای ایجاد پردیس های روستایی باید بستر کار به گونه ای باشد تا زمینه حضور سرمایه گذار را مهیا کند.

وی بیان کرد: باید زمین مناسب با تسهیلات کم بهره در اختیار متقاضی قرار گیرد تا رغبت حضور برای احداث پردیس تقویت شود.

فرخزاد تصریح کرد: البته توجیه مردم با مزایا و پیامدهای اقتصادی طرح می تواند در همراه کردن مردم هم موثر باشد که باید این کار در اولویت قرار گیرد.

معاون عمرانی استانداری قزوین یادآور شد: شناسایی روستاهای دارای ظرفیت برای اجرای طرح و وجود خدمات زیربنایی از جمله از ضرورت ها برای موفقیت در کار است.

وی گفت: حتی الامکان باید زمین رایگان در اختیار متقاضی قرار گیرد تا هزینه اجرای طرح بالا نرود و توجیه اقتصادی داشته باشد.

فرخزاد اصافه کرد: باید تامین هزینه زمین به صورت اقساط باشد البته قیمت تمام شده استخراج و هزینه آماده سازی مشخص شود و با استدلال بتوانیم قیمت گذاری کنیم و گام عملی در احداث پردیس ها برداشته شود.

معاون عمرانی استانداری قزوین ادامه داد: اگر سرمایه گذار از روستاهای منطقه باشد با تخفیف ۴۰ درصدی و خارج از استان با قیمت تمام شده محاسبه شود.

فرخزاد تصریح کرد: آورده متقاضی نباید در ابتدای کار هزینه شود که اصل کار بماند و روش شراکت و مشارکت بنیاد و سایر نهادها می تواند به تسریع در امور منجر شود.

وی بیان کرد: واگذاری زمین به صورت اجاره به شرط تملیک از دیگر روش هایی است که می تواند به تسریع در امور منجر شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز